| کد خبر: 271932 |

ضرورت تسریع در احداث بزرگراه‌ های غرب هرمزگان

مدیر کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور گفت: تسریع احداث باند دوم بزرگراه بندرعباس لار جهرم و بزرگراه بستک - لار به دلیل قرار گرفتن در مسیر تبادل کالا و مسافر به بنادر شهید رجایی و باهنر ضروری است.

تین نیوز

مدیر کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور گفت: تسریع احداث باند دوم بزرگراه بندرعباس لار جهرم و بزرگراه بستک لار به دلیل قرار گرفتن در مسیر تبادل کالا و مسافر به بنادر شهید رجایی و باهنر ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، علی اکبر محمدی در بازدید خود از عملیات اجرایی پروژه های بزرگراهی غرب هرمزگان گفت: آنچه اهمیت احداث بزرگراه بندرعباس لار جهرم و راه اصلی بستک لار را دو چندان کرده، این است که این محور ها بخشی از کریدور شمال جنوب کشور بوده و در مسیر حمل و نقل کالا و مسافر به بنادر جنوبی شهید رجایی و باهنر قرار دارند.

مدیر کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور اضافه کرد: با احداث آزاد راه شیراز اصفهان، تکمیل و بهره برداری از بزرگراه بندرعباس لار جهرم در ادامه زنجیره کریدور شمال جنوب تا دریای خلیج فارس و آب های آزاد دارای اهمیت بوده و تسریع در احداث راه اصلی بستک لار به عنوان مسیر پدآفندی بزرگراه بندرعباس لار جهرم و مطالبه عمومی مردم و اهالی منطقه لازم و ضروری است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تلاش می شود پروژه ها با سرعت بیشتری ادامه یابد و پی گیری تسریع ادامه عملیات اجرایی از مهم ترین اهداف این بازدید است.

افراسیاب کمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان نیز طول بزرگراه بندرعباس لار جهرم را ۳۸۶ کیلومتر اعلام و افزود: ۱۵۱ کیلومتر از این بزرگراه در استان هرمزگان واقع است، عملیات احداث باند دوم به طول ۹۲ کیلومتر تکمیل و در حال بهره برداری و عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر از آن توسط راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است و مطالعات ۱۹ کیلومتر از آن تکمیل و نیازمند تامین اعتبار لازم جهت برگزاری مناقصه است.

وی با اشاره به  احداث راه اصلی بستک لار اذعان داشت: این محور از پروژه های تفویضی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به طول ۱۲۵ کیلومتر است که ۵۴ کیلومتر از آن در استان هرمزگان قرار گرفته و با توجه به حجم ترافیک بالای عبوری از مسیر موجود، جهت سهولت تردد مقرر شد نسبت به بهسازی و تعریض و ارتقای محور به راه اصلی اقدام شود.

کمالی خاطر نشان کرد: در فاز اول احداث مسیر حد فاصل تنگ بستک تا روستای فتویه به طول ۱۰ کیلومتر احداث و در فاز دوم مقدمات احداث ادامه مسیر به طول ۵/۱۰ کیلومتر از روستای فتویه تا روستای انوه انجام و در صورت کسب مجوز و تاییدیه های لازم از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عملیاتی خواهد شد.

در این بازدید روسای حوزه های نظارت بر پروژه های شرکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.