| کد خبر: 267966 |

◄ آغاز طرح ممیزی شاخص های عملکردی مرکز HSE پیمانکاران بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : طرح ممیزی شاخص های عملکردی HSE بیش از ۱۵۰ شرکت بخش خصوصی و پیمانکاری به مدت دو ماه در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شده است.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : طرح ممیزی شاخص های عملکردی HSE بیش از ۱۵۰ شرکت بخش خصوصی و پیمانکاری به مدت دوماه در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد" با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در بزرگترین بندر تجاری و کانتینری ایران اظهار کرد : رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست به عنوان یکی از عوامل مهم در جهت حفظ و صیانت از سرمایه های انسانی و مالی در بنادر و به ویژه بندر شهید رجایی است.

وی ادامه داد: طرح ممیزی شاخص های عملکردی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با هدف ارزیابی میزان انطباق عملکرد پیمانکاران با دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع درحال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیاده سازی و اجرای قوانین و الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و نظارت دقیق بر نحوه فعالیت های تمامی شرکت ها و پیمانکاران در حوزه های کانتینری، غیر کانتینری، فنی، عمرانی، دریایی و خدماتی در بزرگترین بندر تجاری کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابر این ارزیابی عملکرد آنها از نظر اجرای تکالیف قانونی و توجه به ضوابط واحد HSE از مهم ترین رسالت این بندر به شمار می رود. 

عباس نژاد بر ضرورت آموزش و تشویق به افزایش آگاهی و رعایت الزامات ایمنی از سوی نیروهای شاغل تاکید کرد و گفت : در این ممیزی ها، شاخص های متعددی از جمله دوره های آموزشی، اهداف و برنامه های ایمنی، حفظ محیط زیست، سلامت شاغلان و ایمنی در محیط کار، بهداشت اماکن بندری، ایمنی محوطه ها و اقدامات کاهش حوادث و کنترل خطر، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ این طرح در راستای پیشگیری از بروز حوادث و ارتقا ضریب ایمنی در بندر وکسب حداقل ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز نتایج ممیزی برای هرگونه فعالیت در بندر الزامی است. 

وی خاطرنشان کرد : پس از پایان ممیزی و ارزیابی، نواقص و نقاط ضعف مشاهده شده در قالب گزارش عدم انطباق با قید مهلت زمانی به منظور برطرف کردن آنها به تمامی شرکت ها و پیمانکاران و اجرای اقدامات و تمهیدات اصلاحی، ابلاغ و ارسال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.