| کد خبر: 266017 |

در حاشیه بازدید سفیر کنیا از بندر شهید رجایی عنوان شد؛

◄ آماده تعاملات تجاری و انتقال تجربیات دریانوردی با کنیا هستیم

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آماده همکاری تعاملات تجاری در حوزه‌های ترانزیت و موضوعات مرتبط با صادرات و واردات و انتقال تجربیات دریانوردی به کنیا هستیم.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : آماده همکاری تعاملات تجاری در حوزه‌ های ترانزیت و موضوعات مرتبط با صادرات و واردات و انتقال تجربیات دریانوردی به کنیا هستیم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،حسین عباس‌ نژاد در نشستی با سفیر کنیا با اشاره به آمادگی همکاری تجاری در حوزه‌ های ترانزیت بین ایران و کنیا هستیم ، اظهار داشت : یک خط کشتیرانی هر 20 روز یکبار وارد بندرعباس و پس از بارگیری انواع کالا از بندرعباس به مقصد موباسا و دارالسلام کنیا جابه‌جا می‌کند. 

وی ادامه داد : در صورت ایجاد یک خط مشخص از سوی تجار کنیا، این آمادگی وجود دارد که این خط به شکل منظم بین بنادر استان هرمزگان و کنیا رفت و آمد داشته باشند. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به عضویت سازمان بنادر ایران و کنیا در سازمان بین المللی دریانوردی آیمو بیان کرد : در حوزه آموزش‌ های مشترک دریانوردی آماده انتقال تجربیات دریایی و بندری بین دو کشور هستیم. 

سفیر جمهوری کنیا در تهران نیز بازدید از بخش‌ های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از بنادر راهبردی منطقه ، را یک تجربه‌ به یاد ماندنی برای خود دانست. 

"جاشوا ایگوتا گاتیمو" با بیان اینکه ایران و کنیا در بخش‌ های فرهنگی نیز شباهت‌ هایی به یکدیگر دارند که نشان‌ دهنده تعاملات تاریخی است، اظهار کرد : بندر جزیره لامو در کنیا اشتراکات زیادی با بندر شهید رجایی دارد به طوری که در این جزیره محله‌ ای به نام «بندر عباس» وجود دارد.

وی ادامه داد : به نظر می‌ رسد در این شهر بندری ظرفیت‌ های بالقوه‌ ای برای تقویت همکاری اقتصادی و دریایی در آینده وجود دارد که می‌ تواند شرایط را برای توسعه اقتصادی فعلی نیز فراهم کند.

«رفت و آمد کشتی‌ ها و داد و ستد تجار از بندرعباس به جزیره لامو در کنیا در ایام قدیم محله‌ ای به نام محله بندرعباس را در این جزیره تاریخی با قصه‌ های جالبی که محلی‌ ها می‌ گویند به یادگار گذاشته است».

سفیر کنیا با اشاره به به دسترسی این کشور به بازارهای اروپایی و ضرورت افزایش تولید بین ایران و تجار کنیا بیان کرد : با توجه به تعاملات سازنده بین سفارت دو کشور فرصت‌ های مناسبی برای تبادل تجربیات برای ساحل‌ نشینان و ساکنان شهرهای ساحلی از جمله مردم مومباسو خواهد بود. 

گاتیمو ضمن دعوت از مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی برای حضور در کنیا و آشنایی با مزیت‌ ها و فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری این کشور خاطرنشان کرد : کنیا فرصت‌ های تجاری زیادی برای رونق و تقویت تجارت دریایی با استان هرمزگان دارد. 

سفیر جمهوری کنیا در تهران در راس یک هیات اقتصادی از بخش‌ های مختلفی از جمله ساختمان مرجع دریایی، ترمینال‌ های کانتینری، بندر نفتی خلیج فارس و محوطه‌ های بندری منطقه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد. 

گفتنی است، روابط سیاسی ایران و کنیا از سال 1350 میلادی و روابط فرهنگی از سال 1371 آغاز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.