| کد خبر: 267234 |

در آستانه دهه فجر ۱۴۰۲؛

◄ 82 شناور مسافری و گردشگری هرمزگان بازرسی شد؛ تمامی نواقص شناورها در کم ترین زمان باید برطرف شود

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 82 شناور مسافری و گردشگری و لندینگ کرافت های حمل خودرو در آستانه دهه فجر و طرح نوروز 1403 از نظر فنی و ایمنی بازرسی شد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 82 شناور مسافری و گردشگری و لندینگ کرافت های حمل خودرو در آستانه دهه فجر و طرح نوروز 1403 از نظر فنی و ایمنی بازرسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ "اسماعیل مکی زاده" امروز چهارشنبه با اشاره به بازرسی فنی از شناورهای مسافری و گردشگری استان اظهارکرد: این کار در راستای ارتقای ایمنی آبراه های قابل دریانوردی و ایمنی ترددهای دریایی و انجام سفرهای دریایی بدون سانحه برای گردشگران و مسافران در ایام دهه فجر و طرح نوروز 1403 انجام شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی لندینگ کرافت های درحال رفت و آمد بین بنادر پل و لافت، چارک و آفتاب به کیش در سه مرحله مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گفته معاون دریایی بنادر هرمزگان؛ در این بازرسی ها تمرکز افسران کنترل و بازرسی استان بر کنترل تجهیزات ایمنی، وضعیت ساختاری و ناوبری شناور، آماده بکاری تجهیزات نجات، اطفای حریق و توانمندی کارکنان و خدمه و ایمنی فضای موتورخانه و ماشین آلات مستقر در آن بود که این موارد به صورت دقیق مورد بازرسی قرار گرفتند.

مکی زاده گفت: در این بازرسی ها، 30 فروند لندینگ کرافت حمل خودرو، 42 فروند شناور مسافربری درحال تردد بین جزایر و بنادر استان، 10 فروند شناور گردشگری و تفریحی و آکواریومی مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نواقص ها نیز در بازرسی های انجام شده در قالب گزارش کنترل و بازرسی به فرماندهان و مالکان شناورها ارسال و طبق هماهنگی های صورت گرفته با موسسات رده بندی، مالکان و خدمه شناورها مقرر شد در بازه زمانی مشخص و در کم ترین زمان نواقص اعلامی برطرف شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: فرآیند کنترل و بازرسی از کشتی ها به شکلی برنامه ریزی شده که تا اوایل بهمن ماه سال جاری، تمامی نواقص شناورها باید برطرف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.