| کد خبر: 264330 |

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان :

◄ راه اندازی بندر سیریک اقدامی ارزشمند در توسعه اقتصادی دریا محور است

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : راه اندازی بندر سیریک با هدف توسعه اقتصادی، اقدامی ارزشمند در بهره گیری از ظرفیت دریا، ایجاد قطب های توسعه دریایی پیشران در سواحل و پس کرانه ها است.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : راه اندازی بندر سیریک با هدف توسعه اقتصادی، اقدامی ارزشمند در بهره گیری از ظرفیت دریا، ایجاد قطب های توسعه دریایی پیشران در سواحل و پس کرانه ها است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد"در بازدید میدانی از روند احداث بندر سیریک اظهار کرد : بندر سیریک که با اقتصاد دریا محور و معیشت مردم سر و کار دارد، در راستای سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی در حال احداث است. 

وی ادامه داد : در پنج ماهه امسال و از زمان آماده سازی پسکرانه این بندر راهبردی در حوزه شرق استان پیشرفت آن به بالای 90 درصد رسیده است.  

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : بندر سیریک با 51 هکتار مساحت و 36 هکتار حوضچه با پنج اسکله رمپ طراحی شده است.

عباس نژاد گفت : درحال حاضر سه اسکله رمپ این بندر نصب شده و 2 اسکله بعدی نیز به زودی نصب خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد : این طرح مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد دریامحور و توسعه معیشت ساحل نشینان حوزه شرق استان در سفر رییس جمهوری به هرمزگان به بهره برداری می رسد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز از اقدامات انجام شده برای توسعه این بندر بعد از ساخت اسکله های بتونی، به نصب چند رمپ فلزی اشاره کرد.

"حمیدرضا محمدحسینی تختی" گفت : نصب این تجهیزات در زیرساخت ارتباط تجاری بسیار موثر بوده و زمینه تخلیه و بارگیری در زمان مناسب برای بهره برداری بیشتر از زمان جزر و مدی دریایی و حوزه عملیاتی بندر فراهم می کند.

وی ادامه داد : یکی از کمبودها که به عنوان مطالبات عمده مردمی و یکی از اقدامات شاخص مهم سازمان بنادر که کار را نهایی کرد، موضوع آسفالت از ابتدای ورودی بندر بوده که بخش عمده آن متناسب سازی برای بهره برداری عموم مردم است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، احداث بندر سیریک و توجه به توسعه زیرساخت های آن را اقدامی مهم در راستای توسعه بنادر کوچک و توسعه اقتصاد دریا محور که از سیاست های اصلی سازمان بنادر و وزرات راه و شهرسازی است، عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.