| کد خبر: 263295 |

◄ بیش از 7 هزار گواهینامه دریانوردی در هرمزگان صادر شد

7 هزار و 570 فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردان از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان صادر شده است .

تین نیوز

اسماعیل مکی زاده با اعلام برگزاری دوره های آموزشی در محل سکونت صیادان جهت دریافت گواهینامه دریانوردی، گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و 570 فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردی صادره شده که از این تعداد 2 هزار و 763 فقره مربوط به شناورهای صیادی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مکی زاده ادامه داد: استان هرمزگان با صدور هفت هزار و 570 فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردی معادل 42 درصد کل اسناد صادره از ابتدای سال جاری در بین بنادر کشور و سازمان رتبه نخست صدور استان دریانوردان را دارا  است.

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد دریانوردان دارای گواهینامه معتبر این استان را 43 هزار و 677 نفر اعلام کرد که از این تعداد 6 هزار و 390 نفر دارای گواهینامه دریانوردی صیادی هستند.

 مکی زاده در ادامه با اشاره به آغاز فرآیند تحویل گواهینامه های ثبت به مالکان شناورهای صیادی از هفته گذشته گفت: در راستای ساماندهی شناورهای صیادی بی هویت اداره امور دریانوردان هرمزگان اقدام به اعطای مجوز برگزاری دوره های آموزشی کارکنان شناورهای صیادی به مراکز آموزشی واجد شرایط استان کرده اند.

 وی افزود: در همین راستا و با توجه به اینکه حضور در محل مراکز آموزشی در برخی موارد باعث اختلال در کسب و کار صیادان منطقه و صرف هزینه و وقت بسیار برای رفت و آمد آنها می شود، اداره امور دریانوردان هرمزگان اجازه برگزاری دوره آموزشی صیادی در شهرها و روستاهای محل سکونت صیادان استان از جمله لاوان، بندرمعلم، شناس، طبل، پل، مقام را صادر کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.