| کد خبر: 259640 |

◄ برگزاری نخستین سمینار آموزشی ایمنی کار در ارتفاع به میزبانی بندرشهید رجایی

نخستین سمینار آموزشی ایمنی کار در ارتفاع و جلوگیری از حوادث به میزبانی بندرشهید رجایی با حضور کارکنان شرکت های مختلف دریایی و بندری روز سه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

تین نیوز

نخستین سمینار آموزشی ایمنی کار در ارتفاع و جلوگیری از حوادث به میزبانی بندر شهید رجایی با حضور کارکنان شرکت های مختلف دریایی و بندری روز سه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نخستین سمینار آموزشی ایمنی کار در ارتفاع و جلوگیری از حوادث در بندر شهید رجایی با هدف آشنایی افزایش ایمنی در محیط های کاری، جدی گرفتن سلامت و ایمنی و رعایت استاندارد های ایمنی کار در ارتفاع در بندر شهید رجایی برگزار شد .

 رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این سمینار بر برگزاری همایش ها و سمینارهای آموزشی در حوزه های ایمنی به صورت ماهیانه و فصلی از سوی شرکت ها ویژه کارکنان خود تاکید کرد.

 "ایوب خادمی بندری" با اشاره به اینکه 45 درصد حوادث ناشی از کار به حوادث کار در ارتفاع برمی گردد، گفت: کار در ارتفاع به عنوان خطر اول محسوب می شود و از نظر ذاتی خطرناک است که می تواند غمبار، هزینه ساز و غیرقابل جبران باشد بنابراین باید بپذیریم ایمنی لازمه کار است.

 وی ادامه داد: کار در ارتفاع یک شغل سخت و پر خطر است و وقوع حوادث ناشی از ارتفاع نیز در بنادر غیرقابل انکار نیست بنابراین برای ایمن ماندن از خطرات آن باید عوامل خطر آفرین را شناسایی کرد.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست  HSE) ) اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نمونه ای از این خطرات به توجه نکردن به وسایل و تجهیزات حفاظت فردی، غرور و اعتماد به نفس کاذب اشاره و بر استفاده از تجهیزات ایمن و مناسب برای کار در ارتفاع تاکید کرد.

 خادمی بندری با اشاره به گستره فعالیت در بنادر و دریانوردی، بیان داشت : تمامی حوزه های فنی، مهندسی، دریایی و شرکت های خدمات رسان از حوادث غیر مترقبه مبرا نیستند  و این موضوع  به حوزه های تخلیه و بارگیری برنمی گردد.

 وی جدی گرفتن سلامت و ایمنی در محیط کار را ضروری دانست و افزود: برای مدیریت خطر به تغییر نگرش نیاز داریم و اگر قرار است تغییری در فعالیت های بندری را شاهد باشیم این تغییر باید با آموزش همراه باشد.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد باور ایمنی، آگاهی از نحوه کار با تجهیزات، آشنایی با قوانین و مقررات در حوزه ایمنی کار ما را به توسعه فرهنگ ایمنی سوق می دهد به تعبیری توسعه فرهنگ ایمنی در محیط کار اصلاح رفتارهای فردی، کاهش حوادث و خطاهای انسانی را به دنبال دارد.

 گفتنی است؛ در این سمینار "امیر میر شکار نژاد" و "حامد تاجور" مدرس و کارشناسان حوزه ایمنی به ارائه آموزش های تخصصی به شرکت کنندگان پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.