| کد خبر: 258180 |

بندر مکران به پایگاه لجستیکی و قطب حمل و نقل دریایی کشور تبدیل می شود

بندر مکران به یک پایگاه لجستیکی و قطب حمل ونقل دریایی در کنار بنادر شهیدرجایی و چابهار تبدیل می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بندر بزرگ مکران با ۱۸۰۰ هکتار پسکرانه خارج از تنگه هرمز ایجاد می شود، گفت: ساخت این بندر در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و به یک پایگاه لجستیکی و قطب حمل ونقل دریایی در کنار بندر شهیدرجایی و بندر چابهار تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز، حسین عباس نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم که طی سال جاری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، ایجاد و ساخت بندر بزرگ مکران در منطقه کوه مبارک (جاسک) است، گفت: مطالعات در مورد ایجاد بندر مذکور در حال انجام است و ۱۸۰۰ هکتار از زمین ها به منظور ایجاد این بندر در حال واگذاری به سازمان بنادر و دریانوردی است.

ایجاد بندر بزرگ مکران در ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری جاسک

وی با بیان اینکه بندر بزرگ مکران در ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری جاسک ایجاد می شود، اظهار کرد: به صورت رسمی موارد نظارتی آغاز می شود و به صورت فیزیکی در بخشی از زمین های بندر مکران بخش دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مستقر خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه شاهد ایجاد یک پایگاه بزرگ مگا پورتی (ابربندر) خواهیم بود، گفت: این بندر خارج از تنگه هرمز قرار دارد و می تواند ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی برای کشور ایجاد کند.

عباس نژاد با اشاره به امکان فعالیت مجموعه های پتروپالایشی و نفتی، خاطرنشان کرد: از نظر حمل ونقل و صادرات ایجاد این بندر کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد و در عین حال می تواند منطقه بسیار مناسبی برای ورود مواد خام وتولید در داخل کشور باشد.

وی افزود: توسعه سواحل مکران پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است و با استفاده از سواحل بکر مکران می توان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد دریامحور گام برداشت.

صادرات ۲ میلیون تنی در فاز اول

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه ایجاد بندر بزرگ مکران می تواند تحول اقتصادی و صنعتی بزرگی در سواحل مکران ایجاد کند، اظهارکرد: در حال حاضر مطالعات ایجاد بندر بزرگ مکران در حال انجام است و مطالعات بازار نیز تکمیل می شود، این بندر دارای ۱۸۰۰ هکتار پسکرانه بوده و در منطقه بسیار خوبی خارج از تنگه هرمز ساخته خواهد شد.

عباس نژاد با بیان اینکه اگر صرفا فعالیت محصولات صادراتی پتروپالایشگاه ها آغاز شود در فاز اول دو میلیون تن صادرات به جزء مواد خام مورد نیاز، مدنظر قرار می گیرد، گفت: در سواحل مکران برنامه های دولت به منظور رشد اقتصادی کلان کشور در حال انجام است و بندر بزرگ مکران به عنوان یک پایگاه لجستیکی و قطب حمل ونقل در کنار بنادر شهید رجایی و چابهار به توسعه حمل ونقل دریایی کشور کمک خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.