| کد خبر: 257958 |

تخصص های دریایی در بنادر هرمزگان آموزش داده شوند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار راه اندازی یک مرکز آموزشی پیشرفته تخصص های دریایی با مشارکت موسسات رده بندی شد.

تین نیوز

حسین عباس نژاد در نشست با مدیرعاملان موسسات رده بندی کشتی ها با اشاره به اینکه موسسات رده بندی نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی تحقیقات دریایی دارند، خواستار راه اندازی یک مرکز آموزشی پیشرفته تخصص های دریایی در کنار یک مرکز تحقیقاتی در استان با مشارکت موسسات رده بندی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عباس نژاد اظهار کرد: موسسات رده بندی برای ارتقای سطح آموزشی به ویژه در تخصص هایی که اختصاص به سازمان بنادر دارد، می توانند با کمک دانشگاه ها در راستای ارتقای کمی و کیفی تحقیقات دریایی رسالت اصلی خود را به درستی ایفا کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: با تدابیری که در سال های گذشته برای ایجاد موسسات رده بندی در ایران انجام شد و سازوکارهای امروزی، ۲ موسسه رده بندی در ایران فعال هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: با راه اندازی این موسسه ها در دوره گذر از تحریم های ظالمانه آمریکا، آسیب های کمتری متوجه صنعت حمل و نقل دریایی شده و درحال حاضر با بالاترین استانداردهای جهانی فعالیت های خود را در پیش گرفته است.

وی اظهار کرد: برای اینکه به بالاترین سطح بین المللی برسیم نیاز است یک حرکتی تحولی جدیدی در این صنعت شکل بگیرد و لازمه به نتیجه رسیدن این مهم نیز قرار گرفتن بخش های مختلف در کنار یکدیگر با محوریت سازمان بنادر و شرکت های کشتیرانی معتبر و موسسه های رده بندی است.

عباس نژاد ابراز امیدواری کرد: با پایه ریزی مجموعه ای از اقدامات خدماتی، ایمنی، حفاظتی، آموزشی و مطالعاتی می توان روزی که تحریم ها برداشته می شود، دنبال موسسات بین المللی خارجی نباشیم بلکه خودمان بازار هدف را راه اندازی کنیم؛ بنابراین لازم است که سازمان بنادر و دریانوردی در تفاهم نامه دوجانبه و چندجانبه این مساله را درنظر بگیرند.

وی با اشاره به آمادگی سازمان بنادر برای در اختیار گذاشتن فضای آموزشی در راستای ارتقای مباحث فنی حوزه دریانوردی، تصریح کرد: موسسات رده بندی با توجه به ظرفیت ها و ارتباطات بین المللی خود یک فضای مناسبی برای ارتقای سطح آموزشی به ویژه در تخصص های ویژه که اختصاص به سازمان بنادر دارد، می توانند با کمک دانشگاه ها در راستای ارتقا کمی و کیفی تحقیقات دریایی رسالت اصلی خود را به درستی ایفا کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه خواستار ایجاد یک مرکز آموزشی پیشرفته تخصص های دریایی در کنار یک مرکز تحقیقاتی در استان هرمزگان با مشارکت موسسات رده بندی شد.

مدیرعامل یکی از موسسه های رده بندی نیز در خصوص چگونگی فعالیت موسسات رده بندی محور با محوریت توسعه فعالیت های دیپلماسی منطقه ای گفت: موسسات رده بندی زمانی که توسط یک کشور تایید صلاحیت می شوند، تمام گواهینامه های فنی و قانونی، کیفی و رده بندی آن ها که مجوز بهره برداری از انواع تجهیزات و خدمات است، در آن کشور مورد اطمینان دولت ها و بهره برداران قرار می گیرد.

حسین صفری افزود: به همین منظور بحث دیپلماسی اقتصادی دریامحور از این جا شکل بگیرد که اگر موسسات رده بندی مورد حمایت قرار بگیرند که از سایر دولت ها تایید صلاحیت شوند،گواهینامه هایی که آن ها صادر می کنند در سایر کشورها نیز اعتبار دارد.

وی گفت: در این راستا به راحتی می توان با گواهینامه موسسه های رده بندی ایرانی محصولات و خدمات دریایی که مورد استفاده قرار می گیرند، در سایر کشورها نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد؛ بنابراین از این منظر می توان نقش اقتصاد دریامحور را با مشارکت موسسه های رده بندی را پررنگ کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.