| کد خبر: 248047 |

حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به مرز ۳ میلیون تن رسید

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی طی ۶ ماهه امسال را بیش از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن اعلام کرد.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی طی ۶ ماهه امسال را بیش از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در شش ماهه سال جاری گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۵۸ تن کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از این میزان جابه جایی، ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۲۶ تن کالا در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران تخلیه شد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۵۸ تن حمل و نقل ریلی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور نیز ۵۸۱ هزار و ۷۳۲ تن از این بندر بارگیری شده است.

خرمشکوه میزان جابه جایی کالای اساسی از طریق خطوط ریلی در سال جاری را نیز ۲۴۳هزار و ۶۸۶ تن اعلام کرد که عمده ترین این کالاها شامل ذرت، روغن خوراکی، برنج، گندم و جو برنج بوده که از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

یادآوری می شود، در سال گذشته از هفت میلیون تن کالای جابه جا شده از طریق حمل ریلی، حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیز کالا از طریق حمل ریلی وارد این بندر شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در حال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی در بندر شهید رجایی فعال است. این بندر به دلیل واقع شدن در کریدور شمال - جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.