| کد خبر: 265735 |

تدوین مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حمل و نقل

در رویکرد دولت سیزدهم بر استفاده از این فرصت ها تاکید شده اما ما به دنبال یک مدل اقتصادی به منطور جذب سرمایه بخش خصوصی و تامین منابع در حوزه حمل و نقل هستیم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال تدوین یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل با هدف ورود فناوری های جدید به این حوزه هستیم.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده  در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که صبح امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک هفته حمل و نقل اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

به گفته افندی زاده، موضوع حمل و نقل امروز زیرساخت مسائل اقتصادی بوده و روزانه با همه مردم سر و کار دارد بنابراین آگاهی از نیازهای حوزه حمل و نقل و استفاده از تکنولوژی ها برای تامین این نیازها تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران با توجه با موقعیت مناسبی که در حوزه حمل ونقل بین المللی دارد می تواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند و نقش عمده ای را در حمل و نقل داخلی و بین المللی ایفا کند.

وی افزود: امروزه کریدورهای ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه کشورها به دنبال اختصاص سهم قابل توجهی در این کریدورها هستند، چرا که کریدورهای ترانزیتی می تواند منجر به ایجاد کریدورهای لجستیکی شود که محلی برای مراکز توزیع کالا است و بهره وری این بخش را افزایش می دهد.

افندی زاده ادامه داد: ایجاد کریدورهای لجستیک منجر به ایجاد کریدورهای تجاری و تسهیل جریان تجارت می شود که کریدورهای تجاری زیربنای کریدورهای اقتصادی هستند و در حلقه پایانی این زنجیره، کریدورهای توسعه ای ایجاد می شود.

وی افزود: ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه های دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این نمایشگاه محلی برای ارائه نیازها و به دنبال آن، یافتن راهکارها و پاسخگویی به آن نیازهاست.

وی با اشاره به طرح ابتکار ایران راه از سوی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه کریدورها انجام شده و کلان پروژه های بزرگی تعریف شده است.

افندی زاده با اشاره به وجود ۲۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی گفت: ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است. 

تدوین مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حمل و نقل 

وی افزود: در رویکرد دولت سیزدهم بر استفاده از این فرصت ها تاکید شده اما ما به دنبال یک مدل اقتصادی به منطور جذب سرمایه بخش خصوصی و تامین منابع در حوزه حمل و نقل هستیم.

افندی زاده در پایان گفت: این نمایشگاه مهمترین نمایشگاه حمل ونقل در کشور است که سالانه با حمایت وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.