| کد خبر: 247978 |

مهدی چمران در جمع خبرنگاران؛

◄ شهر آفتاب تا نمایشگاه کتاب تکمیل شود

مهدی چمران در جمع خبرنگاران بر لزوم تکمیل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که سالن های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب باید هرچه سریعتر تکمیل شوند.

به گزارش تین نیوز، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل ، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته، در جمع خبرنگاران گفت: شهر تهران باید یک نمایشگاه زیبنده در حد پایتخت با امکانات مناسب داشته باشد. برای همین از مشاوران بین المللی و مشاوران داخلی و مهندسان مشاور هم در طراحی و هم اجرا استفاده کردیم و این نمایشگاه شکل گرفت.

گزارش تصویری افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری از نگاه دوربین تین

او از هرگونه صحبت در رابطه با نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته خودداری و تنها نسبت به کوتاه بودن زمان برگزاری این نمایشگاه انتقاد کرد. 

او افزود: تاکنون دوبار نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شده که نمایشگاه بسیار بزرگی است و تعداد بسیاری بازدیدکننده دارد و عموما هم رضایت خوبی از این نمایشگاه داشتند. امسال برگزاری نمایشگاه ها در این مکان آغاز شده و نمایشگاه ها نیز بسیار خوب برگزار شده اند.

سالن های دیگر نمایشگاه تکمیل شوند

چمران درباره کوتاه بودن زمان برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: زمانی که برنامه نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته را دیدم، پرسیدم چرا زمان این نمایشگاه چهار روز است، گفتند بعد از آن بلافاصله نمایشگاه دیگری برگزار می شود. در حین برگزاری نمایشگاه سرامیک نیز همین سوال را پرسیدم، گفتند بلافاصله نمایشگاه های دیگری را تنظیم کردیم و در تقویم قرار داده ایم. باید سالن های دیگر نیز به زودی تکمیل شود.

او افزود: پیشنهادم این است که دوستان در اردیبهشت سال آینده که نمایشگاه کتاب برگزار می شود، 120 هزار متر مربع زیربنا را برای برگزاری این نمایشگاه مهم آماده کنند، قطعا می توانند نمایشگاه کتاب را نیز در این مکان برگزار کنیم تا مردم در شهر دچار مشکل نشوند.  نمایشگاه های دیگر نیز با شرایط خوبی در اینجا برگزار می شوند. در مورد نمایشگاه کتاب این تجربه را سال های گذشته داشته ایم.

تجربه خوبی در رابطه با نمایشگاه کتاب داشتیم

چمران گفت: در نمایشگاه کتاب سال های گذشته، بازدیدکنندگان با خودروی شخصی تردد می کردند تا حمل و نقل کتاب نیز برایشان آسانتر شود. بسیاری نیز از شهرستان ها می آمدند. به دلیل ظرفیت بالای پارکینگ این نمایشگاه، هم بسیار راحت تر تردد می کردند و هم به نوعی برای خود جای اقامت در حین برگزاری نمایشگاه داشتند. از سویی دیگر در ترافیک شهری نیز معطل نمی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مدیریت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با موفقیت فعالیت خود را آغاز کرده است و خوشبختانه معاونت خدمات شهری نیز حضور دارند و همکاری خوب و صمیمانه ای خواهند داشت و معاونت ترافیک نیز تلاش می کند تا مشکلاتی مانند ترافیک سنگین در اینجا معضل ساز نشود.

مجاورت شهر آفتاب با مترو

او در رابطه با مشکلاتی مانند ترافیک شهری به خاطر برگزاری نمایشگاه ها در داخل شهر، بیان کرد: در مجاورت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مترو قرار گرفته است و این امر می تواند در کاهش حمل و نقل بسیار موثر باشد. خط اتوبوسرانی خاص و ویژه نمایشگاه را در شرایط خاص می توان پیش بینی کرد و بزرگراه هایی که در اینجا وجود دارد نیز حمل و نقل مردم را بسیار آسان می کند.

تردد آسان مسافران خارجی به شهر آفتاب

چمران افزود: همچنین وجود فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در نزدیکی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز در حمل و نقل مسافران خارجی بسیار تاثیرگذار است. مشکلات ترافیک و تردد قطعا بسیار کمتر از نمایشگاه بین المللی خواهد بود.

او درباره لزوم وجود چندین سایت و پایگاه نمایشگاهی در سطح کشور بیان کرد: ما هرگز نگفته ایم که نمایشگاه سئول به طور کامل تعطیل شود. در تفاهم نامه ای که به منظور انتقال برخی نمایشگاه ها از نمایشگاه بین المللی تهران منعقد شده، تاکید شده که نمایشگاه های پرازدحام در این نمایشگاه برگزار نشوند چراکه این نمایشگاه ظرفیت آن را ندارد.

نمایشگاه های تخصصی را می توان در تهران برگزار کرد

چمران گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی در سالن های محدود نمایشگاه بین المللی تهران در خیابان سئول، با ساعات محدود، مشکلی وجود ندارد. چراکه نمایشگاه تخصصی ترافیک و ازدحام چندانی ایجاد نمی کند. مثلا نمایشگاه های تخصصی از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر برگزار می شوند. البته من همواره تاکید می کردم که ساعت تعطیلی نمایشگاه را به تاخیر بیندازند و خروج مردم از نمایشگاه طی ساعات بیشتری انجام شود و ناگهان ازدحام و ترافیک زیادی ایجاد نکند.

نمایشگاه بین المللی تهران باید بازسازی شود

او با اشاره به فرسودگی نمایشگاه بین المللی تهران گفت: نمایشگاه بین المللی تهران باید بازسازی شود چراکه بسیار قدیمی بوده و فرسوده شده است. البته ما یک نمایشگاه گل و گیاه نیز در نزدیکی پارک گفتگو داریم که از آن نیز برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی استفاده می شود. در مکان های دیگر نیز باید تنها نمایشگاه های تخصصی برگزار شود.

به دنبال واردات اتوبوس شهری نیستیم

چمران در رابطه با اتوبوس شهری و کمبود آن بیان کرد: در پی واردات اتوبوس شهری نیستیم. بیش از ده سال است که از شرکت های داخلی خودروسازی اتوبوسی خریداری نشده و 10 سال اتوبوسی نساخته اند. به همین دلیل تا راه اندازی تیم مناسب برای تولید اتوبوس شهری، مدتی طول می کشد.

او افزود: بخش خصوصی پیشنهاد کرده است به صورت محدود اتوبوس از خارج وارد شود تا کارخانه های خودروسازی توانایی تولید اتوبوس داخلی را داشته باشند. اگر شرکت های خودروسازی بتوانند به تولید اتوبوس بپردازند از آنها اتوبوس مورد نیاز را خریداری می کنیم.

به گفته چمران 2 هزار اتوبوس تا پایان سال برای تهران نیاز است. او افزود: ما اصلا واردات اتوبوس نداشتیم و بخش خصوصی تصمیم به واردات اتوبوس داشت نه شهرداری تهران.

 

صبا رضایی

خبرنگار
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.