| کد خبر: 201908 |

وزیر راه و شهرسازی:

◄ سامانه سپهتن باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود

سامانه سپهتن باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود تا صاحبان کالا و مسافر از وضعیت اتوبوس و کامیون در جاده‌ها مطلع باشند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم در مجموع 4 هزار و 220 کیلومتر آزادراه و بزرگراه افتتاح شده است. 

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  محمد اسلامی امروز در همایش گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: حمل و نقل به معنای واقعی کلمه شریان حیاتی کشور است و فقط اسباب توسعه نیست.

وی افزود: این شریان حیاتی اگر پرظرفیت، پر انضباط و با دقت عمل کند موتور توسعه و تحرک زندگی و کسب و کار می‌شود.

اسلامی افزود: در دوران مختلف اگرچه دچار یک نوع نوسان بوده‌ایم اما چرخ سازندگی در حرکت و روند توسعه همچنان در کشور پابرجا  بوده و متوقف نشده است.

وی ادامه داد: ایران در چهارراه استراتژیک دنیا واقع است و در حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از ظرفیت ترانزیت اقتصاد کشور متأثر می‌شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم و دوازدهم خدماتی در احداث بزرگ راه‌ها و آزادراه‌ها انجام داده است گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم 4 هزار کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های کشور افزوده شد. یعنی سالانه 700 کیلومتر بزرگراه ساخته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: 220 کیلومتر آزادراه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ساخته شد و 580 کیلومتر آزادراه نیز تا پایان عمر دولت به آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود.

او در خصوص اقدام‌های وزارت راه در حوزه ریلی گفت: در این دولت پنج استان کشور به شبکه ریلی متصل شده است و 1100 کیلومتر راه‌آهن تا پایان دولت دوازدهم به شبکه ریلی افزوده می‌شود.

به گزارش تین نیوز، اسلامی در خصوص نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای نیز بیان کرد:‌ ناوگان کامیونی و اتوبوسی کشور نیازمند نوسازی است تا از لحاظ کیفی، استاندارد، ایمنی و راندمان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، تاکید کرد: شرکت‌ها و مؤسسات و نظام نوینی که جهت رقابتی کردن کسب و کار در حمل‌ونقل و استفاده از تکنولوژی روز فعال هستند باید مورد توجه باشند و قیمت تمام شده در آنها کاهش و با رقابتی شدن بهره‌وری ارتقا یابد.

این مقام مسئول افزود: اگر قدرت لجستیکی کشور را متحول نکنیم و سهم خود را از ترانزیت به دست نیاوریم کوتاهی تاریخی کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز 10 میلیون تن ترانزیت ریلی و جاده‌ای در کشور داریم که 80 درصد آن جاده‌ای و 20 درصد آن ریلی است اما ظرفیت ترانزیت کشور 50 میلیون تن است و باید این 40 میلیون تن را به نحوی جبران کنیم.

وی در خصوص تصادفات رانندگی نیز  با اشاره به آمار بالای سوانح رانندگی در کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در تصادفات، فرهنگ پایین رانندگی است. آمار تلفات جاده‌ای ما  بالا است و با وجود اینکه آزادراه و بزرگ راه‌های استانداردی ساخته شده تصادفات خونباری در بزرگراه‌‌ها و آزادراه‌ها داریم.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: از پلیس راهور انتظار داریم در جاده‌هایی که تصادف رخ می‌دهد منشأ تصادفات را شناسایی کند.

به گفته وی، یکی از مشلات اساسی در تصادفات رانندگی صدور گواهینامه برای تازه رانندگان است. پلیس باید بر روی این رانندگان نظارت داشته باشد.

اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود  تأکید کرد: سامانه سپهتن باید هرچه زودتر فعال‌ شود تا صاحبان کالا و مسافر از وضعیت اتوبوس و کامیون در جاده‌ها مطلع باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مثل این میمونه که، وزارت راه با روحیات جناب آخوندی اداره میشه