| کد خبر: 176617 |

◄ محورهای اصلی نمایشگاه تهران هوشمند اعلام شد

نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با حضور محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حال برگزاری است.

تین نیوز

نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با حضور محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محورهای اصلی دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند جابه‌جایی هوشمند، اقتصاد هوشمند، زیرساخت هوشمند، محیط هوشمند، زندگی هوشمند و حکمرانی هوشمند است که در روزهای نوزدهم و بیستم آبان ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

دبیر راهبردی دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، گفت: نکته کلیدی در این همایش از محور کار ما بوده است.

فرجود نوآوری شهری را یکی از محورهای بسیار مهم دانست و افزود: قرار است تا با همکاری هنرمندان و سایر بخش‌ها نو آوری در شهر را در پیش بگیریم.

وی افزود: مدیریت پارک حاشیه‌ای که خواست شورای شهر نیز بود هم با اپلیکشین جدیدی ساماندهی خواهد شد و دیگر کسی با نام پارکبان در شهر وجود نخواهد داشت. رزرو آنلاین جای پارک یکی دیگر از مزیت‌های این اپ است.

فرجود به اپلیشکین جدید مسیریاب با نام نقشه تهران اشاره کرد و افزود: در این اپ با کمک جی‌پی‌اس محل و زمان رسیدن وسایل حمل‌ونقل عمومی  به اطلاع کاربر می‌رسد.

یکی دیگر از طرح‌های هوشمندی که فرجود به آن پرداخت  کمک به تکمیل طرح ترافیک جدید بود و افزود: زیرساخت‌ها در برای موارد به‌طورکلی تغییر داده شد که با کمک شبکه دوربین‌ها کنترل نوع خودرو باکمی تغیر ممکن شد.

وی به موضوع معاینه فنی خودروها اشاره کرد و یادآور شد: بستر یکپارچه‌سازی معاینه فنی آماده شده و رزرو الکترونیک به این منظور راه‌اندازی شده است.

وی الزام خودروهای شهرداری به دریافت برگه معاینه فنی را یکی دیگر از کارهایی دانست که در فاوای شهرداری صورت گرفته است و گفت: این مهم را باید از شهرداری کلید می‌زدیم.

فرجود از ۱۵ اپ متصل به تهران من خبر داد و گفت: درگاه ارتباط شهرداری با مردم؛ درگاه حوزه حمل‌ونقل، کیفیت هوا، شارژ متفاوت کارت بلیت و شهرسازی از جمله این اتصالات به تهران من هستند.

وی به برنامه «باهم» اشاره کرد و افزود: در این برنامه تصمیمات مردم با شهرداری به اشتراک گذاشته می‌شود. اشتراک‌گذاری تجارب با دیگر شهرها علاوه بر پیشرفت خوب کار به رسیدن به بلوغ فکری  در شهر هوشمند کمک زیادی کرد. سعی شده در این طرح بخش خصوصی و پژوهشی را با خود همراه کنم. شهرداری در ایجاد مدل‌های شهر هوشمند ما در رسیدن به اهداف کمک بسیاری کرد.

فرجود گفت: در شهر هوشمند چند محور در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به نوآوری شهر و استفاده از ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی با اکثر شهرهای هوشمند، تعامل با ذی‌نفعان، اجرای پروژه‌های کلیدی و در نهایت شفافیت اشاره کرد. تعامل با ذی‌نفعان و بازیگران از جمله استارت‌آپ‌ها برنامه‌هایی است که در شهر هوشمند مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا رسیده است.

مدیر عامل سازمان فاوای شهردار تهران با اشاره به استفاده از تجارب سایر شهرهای هوشمند گفت: در همین زمینه تدوین برنامه شهر هوشمند در سال گذشته انجام شد ضمن اینکه تعاملات نزدیکی با شهرهای هوشمند داشته‌ایم و بنا داریم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

فرجود ادامه داد: اجرای پروژه‌های هوشمند از جمله برنامه‌هایی است که توسط سازمان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی کیوسک‌های هوشمند، سامانه تهران من و ... اشاره کرد به طوری که این سامانه با 10 سامانه ملی و 8 سامانه شهرداری پیوست دارد. سامانه تهران من، خدمات متعددی را ارائه می‌کند که از جمله می‌توان به خدمات در حوزه طرح ترافیک، معاینه فنی، 137، پارک‌های حاشیه‌ای و ... اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان فاوای شهردار تهران ادامه داد: شفافیت یکی از دغدغه‌هایی است که مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است و در همین زمینه سازمان فاوای شهرداری تهران برنامه‌ای را انجام داده است. ضمن اینکه در آینده نزدیک تمام مناقصات و فرآیند معاملات بر روی سامانه شفافیت بارگزاری خواهد شد.

فرجود از پرداخت کرایه تاکسی از طریق اپلیکیشن خبر داد و افزود: این موضوعی است که در دستور کار سازمان قرار دارد و در آینده نزدیک این کار انجام خواهد گرفت. در حوزه کارت‌بلیت‌ها نیز برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد که به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فاوای شهردار تهران عنوان کرد: دومین همایش شهر هوشمند در تاریخ‌های 19 و 20 آذرماه با حضور مسئولان دولتی و شهری در برج میلاد برگزار خواهد شد که در این دوره برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد  و این همایش متفاوت با نخستن همایش شهر هوشمند خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی شهروندان درباره سامانه تهران من و پیامک‌هایی که برای دارندگان طرح ترافیک سالیانه ارسال می‌شود، گفت: این موضوع به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مربوط است و در این زمینه آنها باید پاسخگو باشند و به ما ارتباط ندارد. در اجرای طرح ترافیک جدید که از اردیبهشت ماه آغاز شد یک ماه جریمه ارشادی شدند و پس از آن طبق تعرفه آنها جریمه شدند. احتمال دارد در برخی از پیامک‌ها که به دارندگان طرح ترافیک سالیانه ارسال شده اشتباه صورت گرفته باشد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.