| کد خبر: 156288 |

عابدزاده عنوان کرد

◄ سهم 70درصدی بخش خصوصی در جابه‌جایی هوایی/ دست بخش خصوصی را می‌بوسیم

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز بیش از 70 درصد جابه‌جایی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز بیش از 70 درصد جابه‌جایی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی عابدزاده در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران، عنوان کرد: امروز شاهد ایجاد استراتژی و پیوندهای بسیار مهمی در صنعت حمل‌ونقل هوایی هستیم.

وی افزود: صنعت حمل‌ونقل هوایی در توسعه کشورها نقش بی‌بدیلی دارد، امروز اگر کشور بزرگ ایران بین مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ارتباطی دارد مدیون صنعت حمل‌ونقل هوایی است. این صنعت همواره مورد توجه کشورهای توسعه‌یافته و ساختارهای سیاسی دولت‌‌ها بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مناطقی در دنیا وجود دارد که به خاطر اهداف بین‌المللی کشورهای بزرگ توسعه‌یافته‌اند، گفت:اولین کاری که سیاست‌گذاران دنبال کرده‌اند، توسعه حمل‌ونقل هوایی بوده است.

عابدزاده خطاب به فعالان و متخصصان صنعت هوایی و فضایی ایران گفت: شما در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و بین‌المللی صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را روسفید کردید؛ نگذاشتید که فشارهای بین‌المللی صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را متوقف کند. ما در تمام دوران تحریم تا امروز ارتباط میان فرودگاه‌های ایران و کشورهای دیگر برقرار بوده است و هواپیماها به‌صورت ایمن تعمیر و نگهداری شده است.

او با تأکید بر اینکه در زمان تحریم تا به امروز به هیچ عنوان آموزش نیروی انسانی متوقف نشد، ابراز کرد: بَر خود می‌بالیم که قوی‌ترین نیروی انسانی را در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور داریم. میزان متخصصان و نیروهای انسانی کشور قابل‌مقایسه با کشورهای همسایه نیست و فعالان این صنعت متکی بر دانش بومی فناوری‌های بسیار بزرگی در کشور را ایجاد کردند.

طبق گفته او، امروز در صنعت حمل‌ونقل هوایی در بخش خصوصی باوجود تمام مشکلات و سختی‌ها عملکرد خوبی داشته است. صنعت حمل ونقل هوایی در حال حاضر نیز  در سختی است اما باید یادمان باشد که در گذشته صنعت حمل‌ونقل هوایی انحصاری بوده است این در حالی است که امروز بیش از 70 درصد جابه‌جایی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه قطعاً این نمایشگاه شکوفایی استعدادها خواهد بود، بیان کرد: اینکه عنوان شد سال آینده بخش دولتی در کنار بخش خصوصی در نمایشگاه کیش شرکت خواهد کرد بسیار جای خوشحالی دارد، بنده همیشه در سازمان نگران بودم که چه کنم! هرکدام (بخش خصوصی-دولتی) قصد دارند نمایشگاه جداگانه‌ای برگزار کنند و این مسئله همیشه بنده را نگران می‌کرد.

عابدزاده با بیان اینکه ما به عنوان سازمان هواپیمایی کشوری دست بخش خصوصی را می‌بوسیم گفت: وضعیت اقتصاد کشور، اقتصاد دولتی است به همین جهت در طول بیش از 30 سال اخیر توانایی دولت در اداره مسائل اقتصادی در حال تحلیل است یعنی بودجه‌های کلان کشور به سمت بودجه‌های جاری حرکت می‌کند و اقتصاد کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش عمرانی توانایی کمی دارد به همین جهت ورود بخش خصوصی در این راه چاره‌گشا است.

وی به ایجاد یک بازار پایدار و مطمئن تأکید کرد و گفت: اگر ساختار اقتصادی پایدار نداشته باشیم امکان توسعه حمل‌ونقل هوایی کشور نیست در همین راستا هرکسی که به‌نوعی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور سهم دارد برای گام برداشتن در این مسیر بایستی کمک کند.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: حرکت به سمت اقتصاد ناپایدار شاید برای مدت کوتاهی منافع اقتصادی برخی را در پی داشته باشد ولی ادامه نخواهد داشت، در ساختار اقتصادی پایدار است که منافع اقتصادی همه ازجمله کشور را تأمین خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.