| کد خبر: 255450 |

◄ چرا نباید میزان سرمایه گذاری در بنادر امارات با بنادر ایران مقایسه شود؟

تعدادی از کارشناسان حوزه دریایی بر این باور هستند که میزان سرمایه گذاری انجام شده در بندر جبل علی امارات را نباید با میزان سرمایه گذاری در بنادر کشور مقایسه کرد.

تین نیوز

تعدادی از کارشناسان حوزه دریایی بر این باور هستند که میزان سرمایه گذاری انجام شده در بندر جبل علی امارات را نباید با میزان سرمایه گذاری در بنادر کشور مقایسه کرد.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد آنان، با توجه به این که ایران حدودا 2 برابر پاکستان، کمتر از سه برابر ترکیه و چهار برابر عراق وسعت دارد و کشورهایی مثل قطر، کویت، امارات و ... هم هر کدام اندازه یک استان کوچک یا متوسط کشور هستند میزان سرمایه گذاری در بندر جبل علی امارات یا گوآدر پاکستان را نمی توان با بنادر ایران مقایسه کرد.

این کارشناسان  می گویند: گاهی مبالغ سرمایه گذاری در این بنادر موجب شگفتی و وقتی برای مثال با بندر چابهار مقایسه می شود بهاین نتیجه گیری نادرست منجر می گردد که آنها کار کرده اند و ما بیکار بوده ایم !

به اعتقاد کارشناسان، در کشور ایران حدود 15 بندر بسیار مهم وجود دارد  و تعداد زیادی بندر کوچک و بزرگ دیگر که اقتصاد و معیشت جمعیت زیادی از مردم به آنها گره خورده است.

این کارشناسان تاکید می کنند، برای مقایسه سرمایه گذاری انجام شده در زمینه بنادر ایران و دیگر کشورهای منطقه، ابتدا لازم است مجموع میزان سرمایه گذاری انجام شده در تمام بنادر ایران مشخص و سپس با کاری که مثلا در جبل علی یا گوادر صورت گرفته است، مقایسه گردد.

بیشتر بخوانید:

پاسخگویی در مورد توجیه اقتصادی توسعه خطوط ریلی وجود ندارد

آنان معتقدند حکومت هم نمی تواند سرمایه گذاری در تمام بنادر ایران را کنار گذاشته و کل بودجه دریایی را فقط در یک بندر مثلا چابهار سرمایه گذاری کند.

به گفته کارشناسان، در نتیجه جز توسعه زیرساخت ها به شکل متوازن و متعادل در تمام کشور چاره ای نیست حتی اگر این اقدام به کندی صورت گیرد.

کارشناسان عنوان می کنند لازم است به این موضوع هم توجه شود که کشور ما عقب افتادگی های تاریخی هم دارد  و تحریم  نیز هست و این بدان معنی است که بودجه کشور جوابگوی همه امور نیست پس ناچارا بودجه بر اساس اولویت ها پخش می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.