| کد خبر: 255168 |

◄ حضور اندونزی در بندر چابهار

آیا بندر چابهار دروازه ورودی ایران به آسیای میانه خواهد شد؟

تین نیوز

آیا بندر چابهار دروازه ورودی ایران به آسیای میانه خواهد شد؟

به گزارش تین نیوز، در حالیکه مدت هاست خبری از طرح های توسعه بندر چابهار نشده، اندونزی از تمایل این کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران از طریق بندر چابهار خبر می دهد. 

به گزارش بازار، سفیر اندونزی در ایران گفت: حل مسائل قانونی تحریم‌ها، توسعه تهاتر و افزایش همکاری‌ها در بندر چابهار سه زمینه همکاری ایران و اندونزی برای افزایش سطح روابط تجاری خواهد بود.

رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران، با حضور در اتاق ایران با سرپرست معاونت بین‌الملل این اتاق دیدار و درباره سه زمینه همکاری با اتاق ایران گفت‌وگو کرد.

یولیانتورو ادامه داد: بندر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی و ماهیت تجاری خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند پل ارتباطی اندونزی با هند و آسیای مرکزی باشد.

به گزارش تین نیوز، مجمع الجزایر اندونزی متشکل از  ۱۷۵۰۸ و با جمعیت 275 میلیون نفری (پنجمین کشور پر جمعیت جهان) در جنوب شرق آسیا واقع شده است. به علت گسستگی جغرافیایی، ارتباطات تجاری این کشور با بسیاری از مناطق جهان از طریق خطوط کشتیرانی و هوایی انجام می شود. 

تمایل اندونزی به توسعه تجارت دریایی با ایران و بندر چابهار و از این طریق با آسیای میانه در حالیست که تا پیش از این هندوستان نیز از این بندر به عنوان ایستگاه جابجایی بار با 7 کشور آسیای میانه در آینده خبر داده بود، اما علی رغم افتتاح فاز نخست طرح توسعه اسکله بندری شهید بهشتی در سال 96 و همچنین معافیت از تحریم ها، هندی ها روی خوشی به بندر چابهار نشان ندادند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.