| کد خبر: 245861 |

◄ کارکرد برخی خطوط ریلی برای تماشا کردن است، نه توسعه حمل و نقل

به جز وزارت راه و راه آهن چه کسی مسئول رونق و در آمد زایی این راه آهن است؟ راه آهن ساخته ایم که تماشایش کنیم؟ آیا این دور ریختن پول مملکت نیست؟

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی چندی پیش عنوان کرد که راه آهن ارومیه در حوزه مسافربری هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش تین نیوز، سید محسن حمزه لو اردیبهشت ماه امسال در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته بود: زیرساخت ها و ظرفیت های باری راه آهن ارومیه تکمیل نشده است، نبود سکوی بارگیری و تخلیه از مهمترین موضوعات است، دیگر موضوع هم نبود ایستگاه سوخت گیری در ایستگاه راه آهن ارومیه است و قطار برای سوخت گیری باید در مراغه ۲ ساعت توقف و سوخت گیری کند، شایان ذکر است که برخی نواقص ها شبیه راه آهن ارومیه در ایستگاه های محمدیار، مهاباد و میاندوآب نیز وجود دارد.

حمزه لو خاطرنشان کرد: با وجود این همه حجم سرمایه گذاری برای شبکه ریلی استان را فقط به حوزه مسافربری ریلی اختصاص داده ایم، این در حالی است که باید از ظرفیت باری نهایت استفاده را بکنیم.

در این زمینه سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل معتقد است: این اظهارات نشان می دهد هزینه کرده ایم، راه آهن ساخته ایم اما این ساخت، نقشی در رونق اقتصادی منطقه نداشته است. علت چیست؟

وی افزود: علت آن است که وزارت راه رسالت خود را ساخت و ساز می داند و همین که کار ساخت تمام شد وظیفه خود را خاتمه یافته تلقی می کند.

او عنوان کرد: وزارت راه باید ذهنیت خود را عوض کند. ماموریت وزارت راه توسعه حمل و نقل است. اگر وزارت راه به هدف و غایت این ساخت و ساز توجه می کرد حالا در مقابل عبور قطار و جذب بار و مسافر احساس مسئولیت می کرد که الان نمی کند.

قصابیان تاکید کرد: اگر چنین احساس مسئولیتی وجود داشت ایستگاه ها ناقص رها نمی شدند. اگر چنین احساس مسئولیتی وجود داشت علائم الکتریکی این خط آهن کامل و آماده به کار تحویل راه آهن می شد.

او گفت: به جز وزارت راه و راه آهن چه کسی مسئول رونق و در آمد زایی این راه آهن است؟ راه آهن ساخته ایم که تماشایش کنیم؟ آیا این دور ریختن پول مملکت نیست؟

این کارشناس عنوان کرد: این که دولت آمار بی فایده بدهد که من به این استان راه آهن بردم چه نقشی در زندگی مردم آنجا دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    راه آهن ارومیه آنقدر از ماجرا پرت است که با تکمیل و توسعه هم نمی تونه به جایی برسه تنها زمانی این راه آهن می تونه به یک وضعیت درستی برسه که ریل جنوب غرب - شمال غرب ساخته بشه یعنی اندیمشک به سمت کرمانشاه به سمت سنندج و نهایتا به سمت ارومیه و مرز متصل بشه که چنین پروژه ایی مال 50 سال دیگر است درواقع ما امثال ریل ارومیه را می سازیم که دردی از مردم و کشور دوا نمی کنه اما آنطرف ریل رشت آستارای ما مانده این فقط نشان دهنده اینه که در مملکت ما , فشاری کار انجام می شه نه کارشناسی و بر اساس الویت دهی جهانی (نفع ملی) , کشوری و منطقه ایی یعنی اگر شما به عنوان مثال یک نماینده پرقدرت و پرنفوذ برای شهرستانتون هم داشته باشید می تونید برای شهرستانتون ریل ببرید و بودجه امثال ریل رشت آستارا را هم به پروژه ریلی شهرستانتون ببرید !!!!!! چنانکه در اردبیل دارن تلاش می کنن که ریل از اردبیل به سمت پارس آباد بره که معلوم نیست ریل موازی و کمی آنطرف تر رشت آستارا پس چه کارس ؟ اگر هم چنین ریلی لازم باشد الان وقتشه ؟؟؟ اما خوب فشاری کارها جلو می ره برای همین هم ما نتوانستیم حتی 1 کریدور در چنین کشوری بسازیم و راه بندازیم که درست وسط چهارراه جهانیه فقط به فکر رای آوردن در دور بعد بودیم !

  • حامد 0 0

    چرا برای ساخته شدن راه آهن نمایندگان شهرستان ها تصمیم می‌گیرند و چرا وزارت راه و شهرسازی آن را می سازد . نظر کارشناس در این وسط کجاست ؟!