| کد خبر: 229753 |

◄ یک راننده ترانزیت: گمرکات کشورهای اروپایی کامیون را بدون راننده اسکن می کنند

ماموران از راننده می خواهند کامیون را داخل سالن برده متوقف و خاموش کرده و درهای آن را قفل کرده و از سالن خارج شود و راننده یا هیچ فرد دیگری به هیچ عنوان حق ندارد هنگام ایکس ری در سالن حضور داشته باشد.

تین نیوز

در حالی که مدت هاست رانندگان کامیون به حضور ناوگان با راننده از دستگاه های ایکس ری که در برخی نقاط کشور ایجاد شده اعتراض دارند، برخی افراد این اعتراض را غیر موجه تلقی می کنند.

به گزارش تین نیوز، در پی انتشار یک مطلب در این شبکه خبری که طی آن یکی از دلایل عدم حضور برخی رانندگان در بنارد جنوبی، نگرانی آنان از به خطر افتادن سلامتی خود به دلیل عبور خودرو همراه با راننده از دستگاه های ایکس ری، یک کاربر تین نیوز در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری استدلال رانندگان را غیر موجه دانست و نوشت: «در تمام کشورهای پیشرفته دستگاه های ایکس‌ری مشغول اسکن گسترده کامیون ها هستند، این اولین باری است که چنین بهانه ای برای عبور نکردن از دستگاه ایکس‌ری بیان می شود. این موضوع قابل تعمیم به همه رانندگان نیست، اما برخی از رانندگان که از محل حمل محموله های غیر مجاز نیز کسب سود می کنند، علاقه ای به رد شدن از دستگاه های اسکن ندارند و می بینیم که چنین بهانه های عجیبی مطرح می شود».

در این مورد خبرنگار ما با عبدالله خانعلی رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌ های یخچال‌ دار استان تهران که به دلیل نوع فعالیت خود تجربه حضور در حمل و نقل بین المللی را دارد در مورد نحوه عملکرد این دستگاه ها در کشورهای دیگر سوال کرد که وی گفت: در مرزهای ورودی و خروجی تقریبا تمام کشورهای اروپایی که اینجانب در آنها تردد داشته ام، سالن ایکس ری وجود دارد البته «سالن ایکس ری».

بیشتر بخوانید: پیگیری درخواست عبور کامیون بدون راننده از دستگاه های ایکس ری

وی افزود: بدین معنا که ارزیاب گمرک هر کشوری تشخیص می دهد کدام کامیون باید از طریق ایکس ری کنترل شود، هر کامیونی که قرار است از طریق ایکس ری کنترل شود، ماموران از راننده می خواهند کامیون را داخل سالن برده متوقف و خاموش کرده و درهای آن را قفل کرده و از سالن خارج شود و راننده یا هیچ فرد دیگری به هیچ عنوان حق ندارد هنگام ایکس ری در سالن حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: امکان اسکن خودکار کامیون‌ها در ایست و بازرسی نایین فراهم شود

خانعلی عنوان کرد: بعد از اینکه راننده از سالن خارج شد، دستگاهی مانند ام آر آی یک بار از جلوی کامیون تا عقب یا بالعکس رفته و بر می گردد اگر مورد مشکوکی نباشد دستگاه ایکس ری را خاموش و مدارک راننده را امضاء کرده و تحویل ایشان داده و اجازه می دهند کامیون را از سالن ایکس ری خارج کند.

  وی گفت: در کشور بلغارستان برای کنترل محمولات داخل کانتینر هم مانند ایران از دستگاه ایکس ری کامیونی استفاده می شود، اما در هیچ کدام از این دستگاه ها به دلیل خطرات تشعشعات رادیواکتیو اجازه نمی دهند راننده نزدیک کامیون باشد تا چه رسد به اینکه بخواهند با وجود راننده در داخل آن عملیات ایکس ری را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.