| کد خبر: 227523 |

◄ پیگیری درخواست عبور کامیون بدون راننده از دستگاه های ایکس ری

رانندگان می گویند افرادی که تجربه عبور از دستگاه های ایکس ری را دارند اغلب دچار سردردهای شدید و بی حالی می شوند.

تین نیوز

مدت هاست رانندگان کامیون نسبت به خطرات عبور خودرو با راننده از دستگاه های ایکس ری از جمله دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین، ابراز نگرانی کرده و حتی با ارسال شک‍واییه ای به کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای کشور و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور، ایجاد امکان اسکن خودکار کامیون ها در ایست و بازرسی نایین را درخواست کرده اند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان می گویند افرادی که تجربه عبور از دستگاه های ایکس ری را دارند اغلب دچار سردردهای  شدید و بی حالی می شوند.

یک راننده کامیون در این مورد معتقد است: اولا برای استفاده از دستگاه باید از سازمان انرژی اتمی مجوز اخذ شود که مطلع نیستیم آیا اخذ شده یا خیر؟ ثانیا سازنده دستگاه تاکید کرده و حتی روی دستگاه با آرم و هک توصیه کرده است راننده حتما باید خودرو را ترک کند.

محمد حیدری در شبکه های اجتماعی عنوان کرده است:موضوع دیگری که وجود دارد اثرات از این به بعد و در دراز مدت و پس از گذشت زمان است که اشعه ایکس اثر خود را نشان می دهد که یا منجر به سرطان شده یا تومور ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: امکان اسکن خودکار کامیون‌ها در ایست و بازرسی نایین فراهم شود

بر این اساس درخواست رانندگان همواره این بوده است که به جای اینکه راننده مستقیماً در معرض اشعه باشد دستگاه ایکس ری به طور خودکار و با حرکت ریلی اقدام به اسکن کند.

به دنبال طرح این درخواست، در جلسه ای که روز سه شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۵ با حضور مقامات مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشوری و استانی و مسئولان صنفی در اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد، موضوع دستگاه های ایکس ری در مراکز ایست بازرسی و نگرانی رانندگان از مضر بودن تششعات این دستگاه مطرح شد.

آن چنان که گفته شده، در این جلسه غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان اعلام کرده است پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته و نتایج پیگیری ها و یا اقدام مناسب از مراجع ذی صلاح در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرزاد رضایی 1 0

    هر کلیه پرسنل دستگاه ایکس نائین در پخش زنده برای اثبات بی ضرر بودن آن از زیر دستگاه رد شوند