◄ متروهای کلانشهرها بهجز تهران به اهداف خود نرسیدند
استاندارد جابجایی در هر خط یک میلیون مسافر است و باید در مشهد امروز سه میلیون مسافر در روز جابجا میشدند.
اواخر شهریور ماه امسال خبری در تیننیوز منتشر شد که از بهرهبرداری از دهمین ایستگاه خط یک مترو تبریز حکایت داشت.
بر اساس این خبر که به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز منتشر شد، با افتتاح هفتمین ایستگاه خط یک مترو ایستگاه دانشگاه تبریز، تعداد ایستگاههای فعال و قابل مسافرگیری متروی تبریز به 10 ایستگاه افزایش یافت.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تیننیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود عنوان کرد: متروهای کلانشهرها بهجز تهران اکثرا به اهداف نرسیدند. حجم جابجایی متروی مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بیشتر به شوخی شبیه هستند چون این متروها روزی یک میلیون مسافر هم در مجموع جابجا نمیکنند.
وی در ادامه نوشت: در حال حاضر مشهد سه خط مترو دارد که جابجایی مسافر در آنها هنوز به روزی یک میلیون نرسیده است. درحالیکه استاندارد جابجایی در هر خط یک میلیون مسافر است و باید در مشهد امروز سه میلیون مسافر در روز جابجا میشدند.
این کاربر تاکید کرد: تاکنون دربحث متروهای شهرستانها و کلانشهرهای ایران ببیشتر بحث ساخت مطرح بوده است نه بخش تجهیز خطوط مترو و بعد از بهرهبرداری از این خطوط، هنوز ناوگان آنها به تعداد مورد نیاز نیست.
وی افزود: بر این اساس و با توجه به نیاز روزافزون ناوگان مترو، اقدام به ساخت ناوگان، داخلی سازی تجاری و نسبت انتقال فناوری ضروری است در غیر این صورت تامین ناوگان بعد از ساخت خطوط مترو به چالش اصلی مترو ایران تبدیل میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.