| کد خبر: 165248 |

بخشنامه ارزی فعالان اقتصادی را به دور زدن مقررات تشویق می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه بخشنامه ارزی فعالان اقتصادی را به دور زدن مقررات تشویق می‌کند، گفت: نمی‌توانیم بخشنامه بدون اشکال صادر کنیم.

تین نیوز

 رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه بخشنامه ارزی فعالان اقتصادی را به دور زدن مقررات تشویق می‌کند، گفت: نمی‌توانیم بخشنامه بدون اشکال صادر کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، ابراهیم جمیلی درباره بخشنامه جدید معاون اول رئیس جمهور درباره نحوه ورود ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: بزرگترین ایراد این بخشنامه این است که نظرخواهی از صادر کنندگان صورت نگرفته است، هر چند اکنون تازه شروع کردن به نظرخواهی کردن اما، متاسفانه قبل از صدور بخشنامه مشورتی نکردند.

وی با بیان اینکه مطمئنا این بخشنامه اصلاح خواهد شد، افزود: هر چند این اصلاح بر این مبنا خواهد بود که ابتدا خسارت بزند بعد اصلاح شود، چرا قبل از خسارت زدن اصلاح نمی‌شود، نمی‌توانیم بخشنامه بدون اشکال صادر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه بخشنامه‌های دستوری جواب نخواهد داد و دچار اشکال خواهد می‌شود، گفت: شعار می‌دهند که از بخش خصوصی و صادرکننده حمایت می‌کنیم اما، نظر صادرکنندگان را هیچ وقت نمی‌گیرند.

جمیلی درباره فرصت ۶ ماهه برای ورد ارز حاصل از صادرات بیان کرد: ارز ۶ ماه وارد نمی‌شود و بعد باید بحث‌های شود که تخلف شده و بر مبنای تخلف باید یک بروکراسی‌هایی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: عملا زمانی که می‌گوییم ارز ۶ ماهه وارد شود صادرکننده دراین مدت در دفاتر خود چگونه باید عمل کند، اگر عمل نکند شرکت‌های بورسی مشکل افشا اطلاعات دارند و اگر عمل کند باید به چه قیمتی عمل کند اگر آن قیمت اتفاق نیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند تصریح کرد: این مواردی است که در اجرا اشکال دارد و توجهی در بخشنامه به آن نشده است و همه موارد به آیین نامه واگذار می‌شود که تهیه آن هم به موقع انجام نمی‌شود، این موارد مشکلاتی است که این بخشنامه عملا با آن مواجه خواهد شد.

جمیلی با بیان اینکه می‌توان مشکلات را کمتر کرد اما، علاقه‌ای در دولت نیست که این مشکلات برطرف شود، تاکید کرد: این بخشنامه فعالان اقتصادی را به دور زدن مقررات تشویق می‌کند.

به گزارش میزان، وی خاطرنشان کرد: ارز حاصله باید بهینه مصرف شود وباید از آن بهینه استفاده کرد و اولویت کالایی برای آن تعیین کرد نه اینکه فقط به فکر برگشت باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه این موضوع باید در ۲ تا سه مرحله انجام می‌شد، گفت:در ابتدا باید ارز متقاضی را آزاد می‌گذاشتند بعد گروه کالایی را مشخص می‌کردند بعد تصمیمات دیگری گرفته می‌شد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.