| کد خبر: 214535 |

برنامه وزارت راه و شهرسازی برای مسدودسازی تقاضای غیر مصرفی در بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی مسدودسازی تقاضاهای غیرمصرفی در بازار مسکن را از برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی التهابات بازار مسکن ریشه در عرضه و تقاضا ندارد بلکه تحت تأثیر بازارهای موازی همچون دلار و تورم است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی مسدودسازی تقاضاهای غیرمصرفی در بازار مسکن را از برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی التهابات بازار مسکن ریشه در عرضه و تقاضا ندارد بلکه تحت تأثیر بازارهای موازی همچون دلار و تورم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس امروز یکشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مدیران مرتبط بخش مسکن با هدف بررسی برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید و مدیریت بازار مسکن برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت بازار مسکن اظهارداشت: یکی از برنامه‌های وزارتخانه، مسدودسازی تقاضاهای غیرمصرفی در بازار مسکن است، در شرایط کنونی التهابات بازار مسکن ریشه در عرضه و تقاضا ندارد بلکه تحت تأثیر بازارهای موازی همچون دلار و تورم است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: براساس قانون اساسی خانه‌دار کردن مردم جزو وظایف حکومت و دولت است، در شرایط کنونی میزان حداقلی تولید مسکن در کشور حدود ۳۰۰ هزار واحد است، حال سالانه باید ۷۰۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تولید شود تا هم مسکن خانه اولی‌ها و هم موارد جایگزینی تأمین شود.

اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه کلانی برای تأمین مسکن اقشار آسیب‌پذیر و سایر اقشار دارد، از طرف دیگر اقدامات قابل قبولی برای تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر صورت گرفته است. به طوری که کل واحدهای مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که تا الان یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است. علاوه بر این ۱۲۰ هزار واحد آماده شده که با تکمیل انشعابات، واحدها تحویل خواهد شد.

دولت نمی‌تواند به صورت مستقیم در بازار اجاره مسکن مداخله کند

اسلامی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به صورت مستقیم در بازار اجاره مسکن مداخله کند، گفت: بر اساس ماده ۲ قانون ساماندهی زمین و مسکن دولت مجاز به اجاره‌داری حرفه‌ای است. در این رابطه، وزارت راه و شهرسازی زمین‌های ۹۹ ساله را به دستگاه‌های متقاضی ارائه کرده و تسهیلات مربوطه ارائه خواهد شد، تا مساکن استیجاری تولید شود، در آن زمان می‌توان در قیمت اجاره مسکن در آن مناطق دخالت کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.