| کد خبر: 243736 |

◄ اعزام 25 هزار و ۵۸۹ دستگاه انواع کامیون از استان مرکزی به بنادر جنوبی

۲۵ هزار و ۵۸۹ دستگاه انواع کامیون و تریلی از شانزدهم مرداد ماه پارسال و فراخوان برای حمل کالاهای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون از این استان به استان‌های جنوبی کشور اعزام شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۵ هزار و ۵۸۹ دستگاه انواع کامیون و تریلی از شانزدهم مرداد ماه پارسال و فراخوان برای حمل کالاهای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون از این استان به استان‌های جنوبی کشور اعزام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد جهانی افزود: این خودروها از تمامی شهرستان‌های استان مرکزی برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از این استان به بنادر جنوب کشور به ویژه استان خوزستان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: سهمیه تعیین شده برای حضور ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی در بنادر جنوب کشور ۴۵ دستگاه در هر شبانه روز تعیین شده بود که با همت و تلاش رانندگان، این رقم به طور میانگین به ۹۷ دستگاه در روز افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها، این استان تنها استانی است که بیش از ۲ برابر ظرفیت تعیین شده، ناوگان برای حمل کالاهای اساسی به استان به بنادر جنوب کشور اعزام کرده‌است.

جهانی از حمل ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سال جاری خبر داد و افزود: شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان به ترتیب مبداء اصلی حمل بار از این استان به سایر نقاط کشور بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ و هفت دهم درصد کالاهای حمل شده از استان مرکزی به استان تهران، ۱۲ و پنج دهم درصد به استان اصفهان و هفت و پنج دهم درصد به استان خوزستان حمل شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: حدود ۱۳ و هفت دهم درصد از مجموع کالاهای حمل شده در این مدت درون استانی و ۸۶ و سه دهم درصد به صورت برون استانی بوده‌است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۶۴۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.