| کد خبر: 268621 |

◄ بررسی زمینه سرمایه‌ گذاری در بندر امیرآباد با حضور هیات تجاری روسیه

یک هیات تجاری روسی پس از بررسی زمینه های تجارت غلات و سرمایه گذاری در بندر امیر آباد، با مدیر کل بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کردند.

تین نیوز

یک هیات تجاری روسی پس از بررسی زمینه های تجارت غلات و سرمایه گذاری در بندر امیر آباد، با مدیر کل بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، یک هیات تجاری روس پس از بررسی زمینه های تجارت غلات و سرمایه گذاری در بندر امیر آباد، با مدیر کل بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کردند که محمدعلی موسی پور در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد عنوان کرد: در سال جاری با عنایت به اقدامات شاخصی که انجام گرفته است توانستیم به بالاترین حد رکورد تخلیه و بارگیری در بندر دست یابیم و در زمینه صادرات و واردات کالا هم از رشد خوبی برخوردار بودیم.

وی با اشاره به اینکه این بندر تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور محسوب می شود افزود : با بررسی های بعمل آمده و اقداماتی که در زمینه بازاریابی و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل چندوجهی در  این بندر صورت گرفته است توانستیم در سال جارمی بخشی از کالاهای ترانزیتی و وارداتی را از طریق ریل جابجا کنیم که علاوه بر رضایت ذی نفعان ، سرعت تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات دریایی و بندری هم به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

موسی پور ضمن تشریح روند سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در این بندر از هیات تجاری خواست ، با توجه به مهیا بودن بستر سرمایه گذاری ، علاوه بر فعالیت در زمینه تجارت غلات ،  سرمایه گذاری در این حوزه را هم در بندر امیرآباد مد نظر قرار داده و این بندر آماده هر گونه همکاری در چارچوب ضوابط و مقررات سازمانی می باشد.

نمانیده هیات تجاری روس ضمن تقدیر از میزبانی بندر امیرآباد در این نشست گفت : شرکت متعلق به این گروه دارای بندر اختصاصی و ۴ فروند شناور و  بیشتر در حوزه غلات فعال است و از اعلان آمادگی خود جهت صادرات غلات به بندر امیرآباد و حمل محموله سیمان از بندر امیرآباد به روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی همکاری و  فعالیت های خود را بصورت دو طرفه آغاز کنیم.

مدیرکل بنادر و  دریانوردی امیرآباد نیز ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده در این دیدار گفت :  با توجه به حجم مناسب مبادلات تجاری دو کشور، پیشنهاد مطرح شده را در راستای افزایش سهم تجارت دریایی طرفین مثبت ارزیابی و خواستار آن شد که این توافق به زودی محقق و به مرحله عملیاتی برسد.

گفتنی است بازدید از محوطه های بندری ، سرمایه گذاری های بخش خصوصی و منطقه ویژه از دیگر برنامه های این سفر بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.