| کد خبر: 267240 |

رکورد عملیات هیدروگرافی در امیرآباد شکسته شد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: رکورد ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات هیدرو گرافی در بنادر امیرآباد با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ثبت شد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: رکورد ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات هیدرو گرافی در بنادر امیرآباد با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ثبت شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، حبیب الله طالبی از انجام عملیات هیدروگرافی (آب نگاری) پیشرفته بنادر و دریانوردی امیرآباد با استفاده از دستگاه عمق یاب تک پرتوی خبر داد و گفت: رکورد ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات هیدروگرافی در بنادر و دریانوردی امیرآباد با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ثبت شد.

طالبی  افزود: این عملیات با حضور و نظارت دقیق کارشناسان امور دریایی در این بندر طی مدت ۱۰ ماه به انجام رسید.

وی از به کارگیری جدیدترین تجهیزات روز دنیا در انجام عملیات هیدروگرافی بنادر و دریانوردی امیرآباد و نکا و کانال های دسترسی آنها سخن گفت و اظهار کرد: این عملیات با استفاده از دستگاه عمق یاب تک پرتوی در این بندر اجرا شده و از جمله مزایای اجرای این عملیات را شناسایی محل های حساس زیست محیطی دریایی، تعیین نرخ رسوب گذاری، تخمین زمان انجام عملیات لایروبی و مشخص کردن محل تخلیه آن، تدقیق احجام لایروبی و همچنین شفافیت و دقت بیشتر در تهیه نقشه های به روز دریایی عنوان کرد.

به گفته طالبی، سازمان بنادر به عنوان نماینده دولت در سازمان جهانی دریانوردی محسوب می شود و برای دقیق تر کردن نقشه های بنادر و کانال های دریانوردی در راستای افزایش ایمنی ناوبری، عملیات هیدروگرافی پیشرفته را انجام می دهد.

گفتنی است، هیدروگرافی یا آب نگاری علمی است که درباره اندازه گیری و توصیف عوارض فیزیکی دریاها و منابع آبی دیگر و مناطق ساحلی مجاور آن ها و پدیده های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان های آبی، حفاظت از محیط زیست و… بحث می کند.

مهم ترین و کاربردی ترین دستاورد عملیات هیدروگرافی، حفظ ایمنی تردد شناورها در مناطق دریایی، تهیه نقشه های دقیق دریایی و مطالعه جنس رسوبات را شامل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.