| کد خبر: 266575 |

خزر به شناورهای جدید و نوسازی ناوگان دریایی نیاز دارد

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ایران با اظهار این که خزر به شناورهای جدید و نوسازی ناوگان دریایی نیاز دارد، گفت: با توجه به رویکرد جدی دولت سیزدهم به توسعه اقتصاد دریای خزر در شمال، این صندوق آماده همکاری با فعالان اقتصادی در صنعت دریایی است.

تین نیوز

 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ایران با اظهار این که خزر به شناورهای جدید و نوسازی ناوگان دریایی نیاز دارد، گفت: با توجه به رویکرد جدی دولت سیزدهم به توسعه اقتصاد دریای خزر در شمال، این صندوق آماده همکاری با فعالان اقتصادی در صنعت دریایی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد محمودی روز شنبه در جلسه اقتصاد دریای مازندران افزود: این صندوق برای توسعه علمی فعالیت های اقتصادی دریایی به صورت ویژه از شرکت های دانش بنیان دریا محور حمایت همه جانبه می کند.

وی بر لزوم ورود مهندسی و طراحی شناورهای پیشرفته مطابق با شرایط دریای خزر تاکید کرد و بیان داشت: از آن جایی که محصولات شیلاتی دریایی مازندران از اهمیت خاصی در بازار جهانی دارد، اما همچنان روش های صید و صیادی در این خطه سنتی است.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی ایران مطالعه و تدوین توسعه صنایع دریایی در خزر باید مطابق با رویکردهای دولت انجام شود، ادامه داد:‌ توسعه صید و ماهیگیری در مناطق دور دریا، ‌گسترش طرح های پرورش ماهی دریایی در قفس و کشتی سازی در سواحل دریای مازندران فرصت مناسبی بریا رونق اقتصاد درییا محور است.

محمودی بیان کرد: در صندوق توسعه صنایع دریایی استراژی صنعت دانش بنیان طراحی شده که در همین راستا از کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران به عنوان کانون شرکت‌های دانش بنیان در مازندران نیز بازدید شد.

وی تصریح کرد: در صنعت دانش بنیان مدلی طرح شده تا صنایع بزرگ کشور بتوانند در جوار خود شرکت‌های دانش بنیان به عنوان محل فعالیت جوانان نخبه داشته باشند و از این ظرفیت بهره‌برداری بیشتری برای کشور رقم بخورد.

مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر سپردن دبیرخانه طرح" توسعه دریا محور استان‌های شمالی" به مازندران ضمن سوق دادن و تسریع حرکت استان در مسیر این نوع اقتصاد شناخته شده و پُربار جهانی بستری را فراهم کرده است تا بخش خصوصی و مسوولان ظرفیت ها را به نحو شایسته برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کنند.

مناطق ساحلی بستر فعالیت‌های عظیم اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود، بگونه ای که حدود دو سوم جمعیت جهان در محدوده ۶۰ کیلومتری حاشیه دریاها استقرار یافته‌اند و بیش از ۸۰ درصد از شهرهای بزرگ جهان که امروزه به عنوان قطب‌های تجاری شناخته می‌شوند، در مناطق ساحلی قرار دارند.

گستره فعالیت های اقتصادی آبی فراتر فعالیتهای سنتی مانند شیلات، گردشگری و حمل و نقل دریایی تعریف شده و مستلزم صنایع نوظهور از جمله انرژی های تجدید پذیر، آبزی پروری، فعالیت های استخراج در دریا، بیوتکنولوژی و زیست هواشناسی دریایی است.

۴۷۳ کیلومتر از ساحل دریای خزر در مازندران وجود دارد که برابر با ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور است، با اقدامات صورت گرفته اکنون ۴۲۴ کیلومتر از سواحل دریای مازندران در این استان آزادسازی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.