| کد خبر: 247174 |

راه اندازی ۴ دستگاه ناوتکس برای شناورهای خدماتی بندر امیرآباد

سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از راه اندازی ۴ دستگاه ناوتکس برای شناورهای خدماتی بندر امیرآباد با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از راه اندازی ۴ دستگاه ناوتکس برای شناورهای خدماتی بندر امیرآباد با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمدیاسین یزدانی سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه نصب گیرنده اخبار ناوتکس به عنوان جزئی از تجهیزات اجباری کشتی ها از الزامات سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریای (GMDSS) محسوب می شود، از راه اندازی ۴ دستگاه ناوتکس برای شناورهای خدماتی بندرامیرآباد به منظور افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد.

وی به کاربرد وسیع سیستم های مخابراتی و نقش مهم پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در اطلاع رسانی در بخش حمل و نقل دریایی اشاره کرد و یادآور شد: استقرار سیستم ناوتکس در بنادر و متعاقب آن در کشتی ها موجب افزایش وسعت دریافت روزانه اطلاعات به صورت متنی کم حجم و ارسال پیام که یکی از شاخص های بهبود ایمنی در حمل و نقل دریایی به شمار می آید، می شود.

سرپرست معاونت فنی و مهندسی در تشریح خدمات ارائه شده توسط سیستم ناوتکس گفت: پیام های مربوطه در این سیستـم روی دو فرکانـس بین المللی و ملی ارسال و دریافت می شود که بر اساس یک برنامه زمانبندی، ارسال پیام ناوتکس هر چهار ساعت یکبار و در ۲۴ ساعت شش نوبت انجام می شود.

یزدانی همچنین عنوان کرد: تبادل اطلاعات در رابطه با مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در مورد هرگونه حادثه دریایی با ذکر محل و مختصات جغرافیائی آن از طریق این سیستم امکان پذیر است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، ناوتکس یک سیستم اتوماتیک و بین المللی برای ارسال اخطارهای هواشناسی و پیش بینی ها، اخطارهای ناوبری دریایی، عملیات جستجو و نجات، اطلاعیه علائم کمک ناوبری و غیره به کشتی ها است که مجوز تأسیس و راه اندازی آن توسط سازمان جهانی دریانوردی صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.