| کد خبر: 228389 |

هوای مازندران عید نوروز سرد و بارانی است

هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر پنجشنبه شب خبر داد و اعلام کرد که هوای این استان از اواخر امشب با بارش پراکنده باران همراه می شود و دمای هوا هم به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت.

تین نیوز

هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر پنجشنبه شب خبر داد و اعلام کرد که هوای این استان از اواخر امشب با بارش پراکنده باران همراه می شود و دمای هوا هم به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت.

 

پیش بینی هفت روزه هواشناسی مازندران به استناد به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی نشان می دهد که شرایط جوی استان از اوخر امشب تا پایان روز دوشنبه هفته آینده بارانی و سرد می‌شود و شهروندان نخستین روز سال جدید را با کاهش محسوس دما و بارانی جشن می‌گیرند.

این پیش بینی نشان می دهدد که با ورود سامانه بارشی از اواخر روز جاری ، هوای مازندران در روز جمعه با کاهش محسوس دما همراه است و این وضعیت تا اواسط هفته جاری نیز تداوم دارد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که هوای استان از فردا جمعه تا اواسط هفته جاری در مقایسه با روز جاری در مناطق جلگه‌ای تا ۱۰ درجه و در مناطق کوهستانی نیز تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد.

جدول داده‌های آمار هواشناسی مازندران نشان هم می‌دهد که دمای هوای فردا در شهر ساری و همچنین مناطق جلگه‌ای در شرق از جمله بهشهر و گلوگاه در مقایسه با امروز کاهش محسوس ۱۰ درجه ای خواهد یافت به گونه‌ای که دمای هوای مرکز مازندران از ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، فردا با ۹ درجه کاهش به ۱۹ و در روز شنبه نیز با ۱۱ درجه کاهش به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

این داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد که دمای هوای مازندران در مناطق کوهستانی از فردا تا اواسط هفته آینده تا ۱۹ درجه سردتر می‌شود که بیشترین میزان کاهش دما مربوط به بخش کجور در شهرستان نوشهر است.

طبق این پیش‌بینی، دمای هوای کجور نوشهر در روز جاری ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر است که با ورود سامانه بارشی از فردا، دمای هوای این منطقه در روز جمعه و شنبه هفته آینده با ۱۸ درجه کاهش به ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و در روز یکشنبه هفته آینده نیز با ۱۹ درجه کاهش به پنج درجه سانتگیراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران را در گرم ترین ساعت در روز جاری ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمترین میزان افزایش دما را نیز در بخش رینه آمل با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است. 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی این استان در روز جاری را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و بویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها با وزش باد گرم گاهی نسبتا شدید و از اواخر امشب به تدریج  با افزایش ابر، وزش باد خنک غربی همراه با رگبار پراکنده باران اعلام کرد.

احمد اسدی به خبرنگار ایرنا گفت : دمای هوای مازندران در نخستین روز عید در روز شنبه و یکشنبه هفته آینده نیمه ابری است که از شب تمام ابری می شود و بتدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد شد.

وی شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه هفته آینده را ابری همراه با بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی کرد و افزود که با خروج سامانه سرد بارشی، هوای مازندران در روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در دامنه و ارتفاعات با وزش باد گرم همراه است.

اسدی وضعیت دریای مازندران را هم در روز جاری آرام توصیف کرد و گفت : با ورود سامانه سرد بارشی، وضعیت دریای خزر از روز جمعه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده طوفانی است و بیشترین طول ارتفاع موج در روز شنبه تا ۱.۳ متر پیش‌بینی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.