| کد خبر: 223495 |

بارندگی پاییزی در مازندران ۳۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که میانگین بارش باران در این استان از آغاز فصل پاییز تا ۱۵ آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که میانگین بارش باران در این استان از آغاز فصل پاییز تا ۱۵ آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش یافت.

به گزاش تین نیوز، محمدرضا رضوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان بارندگی استان را طی سال زراعی جاری حدود ۱۸۵ میلی متر اعلام کرد.

وی گفت که بیشترین میزان بارندگی در این مدت مربوط به شهرستان عباس آباد در غرب و کمترین هم مربوط به شهرستان بهشهر در شرق مازندران با ۹۷ میلی متر بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود : پیش بینی ها نشان می دهد که میزان بارندگی استان طی پاییز و زمستان در حد نرمال خواهد بود و نگرانی برای کشاورزان برای سال زراعی وجود نخواهد داشت.

وی ایستایی برف در ارتفاعات طی فصل پاییز و زمستان را نقطه ثقل اطمینان بخشی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در فصل بهار و تابستان برشمرد و گفت : در سال جاری بارش ها بیشتر در ارتفاعات به صورت برف بود و به همین دلیل هم ماندگاری آن بخشی از کمبود بارش باران را جبران می کند.

با وجود کاهش ۳۳ درصدی بارندگی استان در فصل پاییز ، طبق آخرین گزارش شرکت آب منطقه ای مازندران که اواخر آبان ماه سال جاری منشتر شد،میانگین ذخیره آب در پشت  هشت سد استان حدود ۲۳۹ میلیون متر مکعب اعلام شد که به معنای پر شدن نیمی از ظرفیت آنها است. پارسال میزان ذخیره آب در اواخر آبان ۲۳۱ میلیون متر مکعب بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.