| کد خبر: 247928 |

احداث ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد

امروزه منطقه ویژه اقتصادی به‌ عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ ها برای توسعه یک منطقه به شمار می‌ رود.

تین نیوز

 امروزه منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ها برای توسعه یک منطقه به شمار می رود، چراکه سرمایه گذاران می توانند با کمترین محدودیت صادراتی و وارداتی و همچنین با معافیت های عوارض، مالیات و حمایت دولت به تولید اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز، مجوز ساخت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد سال ۸۹ از مجلس شورای اسلامی گرفته شد، با پیگیری مستمر از گذشته تاکنون موجب شده تا طرح منطقه ویژه اقتصادی بروجرد مصوبه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار لرستان را اخذ کند.

در این راستا همچنین با شرکت شهرک های صنعتی به صورت مکتوب و جلسه با معاون اول رئیس جمهوری برگزار و موافقت ایشان در خصوص احداث منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد با مسئولیت شرکت شهرک های صنعتی اخذ شده است.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این باره، اظهار کرد: ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی تا پایان آبان ماه احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا جلسه ای با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور برگزار شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: به اتفاق استاندار و معاون امور اقتصادی و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور جهت پیگیری مطالبات شهرستان بروجرد جلسه ای برگزار شد.

گودرزی بیان کرد: جهت الحاق ۳۵ هکتار اراضی جدید به شهرک صنعتی یک بروجرد نیز اعتبار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی در منطقه اشترینان احداث خواهد شد که با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان جهت کمک به احداث ساختمان گمرک و سایر پروژه های منطقه ویژه اقتصادی شهرستان موافقت شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه دیوار کشی منطقه ویژه نیز در حال اجراست، افزود:تصویب منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نتیجه پیگیری های معاون اول رئیس جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، وزیر صمت، استاندار لرستان، فرماندار بروجرد و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان است.

گودرزی اضافه کرد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذار از عوارض و تعرفه گمرکی معاف و به خاطر بخشودگی و معافیت های که در این شهرک ها در قانون لحاظ شده توجیه اقتصادی بیشتری برای جذب سرمایه گذاری خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان منجر به رونق سرمایه گذاری، تولید و اشتغال خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با سازمان مسئولی شرکت شهرک های صنعتی و با تائید شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به ریاست رئیس جمهور در محل شهرک صنعتی شماره دو بروجرد (اشترینان) اجرایی می شود.

گودرزی عنوان کرد: این گام مهم در رشد و توسعه اشتغال و جذب سرمایه گذاران ملی و منطقه ای نقش مؤثری خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.