| کد خبر: 135792 |

بروجردی اعلام کرد:

آخرین خبرها از راه‌آهن بروجرد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین خبرها در رابطه با «زاگرس خودرو» گفت: این شرکت در حال انعقاد قرارداد با یک تا دو برند است.

تین نیوز

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین خبرها در رابطه با «زاگرس خودرو» گفت: این شرکت در حال انعقاد قرارداد با یک تا دو برند است.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، علاءالدین بروجردی در نشست با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کارخانه زاگرس پوش اظهار داشت: صحبت هایی که با مسئولان این کارخانه صورت گرفته مقرر شده که همه نیروهای تعدیل شده را برگردانند. مقداری از تسهیلات هم دریافت شده، منتها برای اینکه کارخانه بتواند توسعه پیدا کند و ظرفیت های اشتغال بیشتری را داشته باشد، نیازمند تسهیلات خیلی بیشتری است.

 

نمره منفی برای مدیرانی که پاسخگو نیستند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این راستا در کارگروه ها مصوباتی نهایی شده اما سیستم بانکی در خیلی از عرصه ها از جمله این عرصه فعال نیست و انتظار می رود که در این شرایط ویژه کشور که ما به جد نیازمند ایجاد فرصت های شغلی جدید و حفظ ظرفیت های شغلی موجود هستیم تسهیلات را پرداخت کنند تا شاهد کاهش مشکلات مردم در عرصه اشتغال باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی بروجرد اشاره کرد و اظهار داشت: من فکر می کنم که حتما همه مدیران موظف هستند که پاسخگوی افکار عمومی باشند و اصحاب رسانه هم حلقه وصل مردم با مسئولان هستند و اینکه مسئولان پاسخگو نباشند غیر قابل قبول است و اگر در تکریم ارباب رجوع سنگ تمام نگذارند قطعا نمره منفی برای هر مسئول است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا انتظار از همه مسئولان ادارات بروجرد این بوده که حتی یک ارباب رجوع هم که کار مختص آن اداره را دارد چند ساعت در اداره معطل نشود و حتی اگر یک روز تا دو روز به مراجعات مردمی اختصاص می دهند انتظار این است که حداکثر همکاری را با انجام دهند و البته خیلی از آنها به همین صورت عمل می کنند و انتظار به حق مردم این بوده که هم پاسخگوی مطبوعات و هم درخواست های مردم باشند.

 

افتتاح سد «آبسرده» ظرف دو تا سه سال آینده

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی خط آهن بروجرد گفت: این خط آهن وتر مثلثی است که به جنوب و سپس به استان همدان می رود و 100 کیلومتر جنوب را به غرب کشور، خط عراق، سوریه و دریای مدیترانه نزدیک تر می کند و این تحول بسیار راهبردی، مهم و استراتژیک است.

 

وی همچنین با اشاره به سد آبسرده بروجرد نیز بیان داشت: این سد با بودجه های خرد به نتیجه سریع نمی رسد و کاری که صورت گرفت این بود که از قرارگاه درخواست شد ورود پیدا کنند و جلساتی با حضور استاندار و مسئولان قرارگاه برگزار شد، منتها در نهایت از درون مناقصه شرکت نصر برنده شد که هفته گذشته با آنها جلسه داشتیم و قرار شد که به سرعت با توجه به اینکه تونل انحرافی سد سال گذشته افتتاح شد بدنه را شروع به ساخت کنند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر عزم جدی وجود داشته باشد در طول دو تا سه سال آینده امکان بهره برداری از سد آبسره وجود دارد گفت: البته سد شهید بروجردی در مقطعی متوقف و دوباره شروع شد و باز هم به لحاظ مسائل مالی رکود بر آن حاکم است که باید جلو برود و در هر صورت اگر قرار بر این باشد که برای یک قرن آینده بروجردی ها از یک آب پایدار برخوردار باشند راه منطقی آن همین راهی است که دارد دنبال می شود.

 

کارخانه «سیلیس» بعد از چند سال توقف احیا می شود

بروجردی همچنین با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد گفت: این منطقه را شرکت «آباد راهان» در اختیار گرفته اند و به آنها محول شده و جلسه ای با آقای ترکان برگزار شد و تاکید ایشان به عنوان رئیس کل مناطق آزاد و ویژه کشور این بود که اولین اولویت شما فرودگاه باشد ولو اینکه اگر شده یک کیلومتر باند بسازید، و تعبیر ایشان این بود که بیش از 30 سال است که همه به دنبال این هستیم که اینجا یک فرودگاه ساخته شود و با توجه به فراز و نشیب های متعدد مقداری از زمین تملک شده و طراحی آن صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شرکتی هم که منطقه ویژه اقتصادی را در اختیار گرفته به لحاظ تجهیزات و ماشین آلات شرکت خوبی است و این عملی است گفت: جدای از اهمیت اصل فرودگاه، منطقه ویژه ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ اشتغالزایی است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از چهار تا پنج سال توقف پروژه سیلیس بالاخره تیم جدیدی کل طلب ها را پرداخت کردند و از قوه قضائیه این پروژه منفصل و در اختیار این تیم جدید قرار گرفته است گفت: امیدواریم با قراردادی که در حال انعقاد است این تیم بتوانند سریع تر این کارخانه را عملیاتی کنند که در این کارخانه نیز چند صد نفر ظرفیت جدید اشتغال دارد که بسیار حائز اهمیت است.

 

بروجردی با بیان اینکه این کارخانه پنج فاز دارد که ابتدا فاز اول آن عملیاتی می شود گفت: در فازهای بعدی ظرفیت اشتغال چند هزار نفری خواهد بود.

 

پیگیری برای فعالیت مجدد کاشی جم

وی همچنین به آخرین وضعیت کارخانه زاگرس خودرو اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با آقای عظیمی مدیر عامل این کارخانه داشتیم با یک تا دو برند در حال انعقاد قرارداد هستند و خبری که آنها به من دادند این بود که ظرف دو تا سه ماه آینده واحد زاگرس خودرو فعال می شود.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت کارخانه کاشی جم که متوقف شده است گفت: این کارخانه به دلیل واهی متوقف بوده و کارخانه کاشی جم برخلاف سامان کاشی بدهی به سیستم بانکی‌اش در حداقل است، منتها چون مدیرعامل این کارخانه کارخانه های متعدد دیگری در سطح کشور دارد و انجا به سیستم بانکی بدهکار است جلوی فعالیت کارخانه کاشی جم را گرفته اند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: چندین جلسه در این رابطه در تهران برگزار کردیم و امیدواریم کاشی جم و همچنین سامان کاشی که حدود دو سال بوده که تعطیل است فعال شود.

 

راهی جزء جذب سرمایه گذار خصوصی نداریم

وی با اشاره به اینکه وضعیت واحد داملران با مدیریت جدید در حال بهتر شدن است گفت: همچنین کارخانه اکسیر تغییراتی ایجاد شد، اگر چه در درون دچار مشکلاتی است اما سعی بر این است که تقویت شود.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قرار بر این باشد که «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» را عملی کنیم باید همه بکوشیم گفت: باید سرمایه گذاران را دعوت کنیم، ما سه مدل سرمایه گذار داریم که شامل داخل کشور، سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور و سرمایه گذاران غیر ایرانی و شیعه در خارج از کشور هستند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اولویت برای ما ایجاد اشتغال است گفت: امکانات دولت محدود است و صدها میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهی دارد و خیلی تلاش کند بتواند حقوق کارمندان را پرداخت کند یا یک سری از کارهای اساسی را انجام دهد و ما راه دیگری جز جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و ایجاد تحول در عرصه اشتغال نداریم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.