| کد خبر: 202351 |

پرداخت عوارض در آزاد راه قزوین-کرج پیمایشی می‌شود

آزاد راه قزوین - کرج به صورت پایلوت مشمول دریافت عوارض براساس پیمایش مسیر خودروها خواهد بود.

تین نیوز

آزاد راه قزوین - کرج به صورت پایلوت مشمول دریافت عوارض براساس پیمایش مسیر خودروها خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: سال گذشته برای کاهش هزینه‌ سوخت و استهلاک خودروها در ۲ آزادراه قزوین - کرج و قزوین - زنجان دریافت عوارض به صورت الکترونیکی انجام شد و این مساله نیز با توجه به حجم انبوه تردد در آزادراه‌های یاد شده که جزو پرترافیک‌ترین مسیرهای کشور نیز محسوب می‌شوند، مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر و با شکل‌گیری مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان در کنار شهر محمدیه، یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان آن، مساله پرداخت یکسان عوارضی آزادراه با خودروهایی که از تهران و کرج تردد می‌کردند، بود.

این مسوول با اشاره به اعتراض شهروندان ساکن حاشیه شهر قزوین واقع در این آزادراه، اضافه کرد: ۲۶ آبان ماه سال گذشته به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۲ پیشنهاد برای رفع معضلات یاد شده ارایه شد که راه حل نخست نصب دوربین عوارضی در جایی باشد که ارتباطات حومه شهر قزوین مشمول پرداخت عوارضی نشود و دوم آنکه در صورت امکان پذیر نبودن جا به جایی دوربین‌ها، حداقل پرداخت عوارض متناسب با میزان پیمایش مسیر محاسبه شود.  

مبارک قدم ادامه داد: این موضوع مورد توجه معاونت حوزه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه قرار گرفت و جلساتی نیز در این رابطه برگزار و قرار شد مسیر قزوین - کرج جزو مسیرهایی باشد که پایلوت موضوع اخذ عوارض متناسب با پیمایش مسیر در آن انجام شود.

وی با بیان اینکه این موضوع همچنین در شورای تامین مسکن استان به اطلاع استاندار نیز رسیده، افزود: انجام این کار نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز جهت نصب دوربین در آزادراه است که در آینده نزدیک نیز در تمامی آزادراه‌های کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ما به شدت پیگیر این موضوع از طریق متولیان ذیربط هستیم تا حداقل مسیر ۱۵ کیلومتری قزوین - محمدیه را تا تعطیلات نوروزی امسال تحت پوشش این طرح بگذاریم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.