| کد خبر: 209990 |

کاهش ۹۷ درصدی مسافران فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از کاهش ۶۰درصدی درآمدهای این شرکت در اسفند سال ۹۸ نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از کاهش ۶۰درصدی درآمدهای این شرکت در اسفند سال ۹۸ نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محمد مهدی کربلایی در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی به مقایسه عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در اسفند ۹۷ و ۹۸ پرداخت و گفت: در اسفند سال ۹۸ نسبت به اسفند سال قبل از آن تعداد پروازها ۷۰ درصد کاهش یافت. همچنین در مدت مشابه ۷۷ درصد تعداد مسافران و ۶۰ درصد نیز کاهش درآمدها را داشتیم.

کربلایی آماری در خصوص سال جاری نیز ارایه کرد و گفت: در فروردین سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازها ۹۱ درصد و تعداد مسافران نیز ۹۷ درصد کاهش داشته است. همچنین  در همین مدت ۸۸ درصد از درآمدهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی  نیز (ره) کاهش یافته است.

وی با بیان این که حدود ۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در شهر فرودگاهی شاغل هستند، گفت: از این تعداد ۳ هزار نفر در کل منطقه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشاغل مرتبط با خدمات فرودگاهی دارند. علی رغم این که ما اجاره‌های اماکن متعلق به شرکت را به مدت ۲ ماه بخشیدیم، این خطر وجود دارد که با ادامه شرایط فعلی حدود ۳ هزار نفر نیروی انسانی را از دست بدهیم.

کربلایی در ادامه توضیحاتی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا پرداخت و گفت: تشکیل ستاد مبارزه با کرونا، ابلاغ و اجرای ضوابط طرح فاصله اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا،تمرکز ورود و خروج مسافران از یک ترمینال به منظور اعمال نظارت و کنترل بیشتر، ابلاغ مصوبات ستاد ملی و نظارت بر حسن اجرا، تخصیص منابع و اعتبارات جهت تامین اقلام بهداشتی، تامین و توزیع اقلام بهداشتی( ماسک، دستکش، تجهیزات و مواد ضدعفونی ) برای کارکنان عملیاتی و بخش اداری از جمله کارهای انجام شده در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره اقدام‌های انجام شده در حوزه بار و مسافر نیز گفت: غربالگری تمام مسافران ورودی و خروجی با همکاری تیم بهداشت مرزی،اجرای پروتکل وزارت بهداشت در پذیرش مسافرین مسیرهای خاص ( چین – ایتالیا – آمریکا-اسپانیا – انگلیس و آلمان(، تهیه و استقرار گیت‌های ضدعفونی هوشمند مسافر و بار با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، نظارت بر عملیات ضدعفونی و گندزدایی تمام هواپیماها و تجهیزات مرتبط با مسافرو بار، جمع آوری و انتقال پسماندهای آلوده به محل تعیین شده توسط سازمان محیط زیست با نظارت وزارت بهداشت از جمله مواردی است که در این خصوص انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.