| کد خبر: 137056 |

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

انجام پروازهای حج در ۲ ماه

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ظرفیت اعزام حجاج و زائران طبق برنامه ۵ ساله به ۲۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد، گفت: پروازهای حج تمتع امسال از ابتدای مرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ظرفیت اعزام حجاج و زائران طبق برنامه ۵ ساله به ۲۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد، گفت: پروازهای حج تمتع امسال از ابتدای مرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

 

به گزارش فارس، محمود نویدی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های فرودگاه امام خمینی (ره) برای پرواز‌های حج تمتع امسال، اظهار داشت: با توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ این فرودگاه‌ از ترمینال‌ صرف که فقط برای ‌ورود و خروج مسافر باشد، خارج شده و در حال تبدیل‌ به‌ نهادی مستقل و شهری خدماتی است.

وی بیان کرد: توسعه در کنار دریاها و بنادر، رودخانه‌ها، خطوط ریلی و بزرگراه‌ها شکل می‌گیرد، اما موج پنجم توسعه‌ هم‌اکنون حول محور فرودگاه‌ها انجام می‌شود؛ وجود حدود 84 شهر فرودگاهی در دنیا نشان می‌دهد که این نگرش به سرعت در حال گسترش است و ما نیز امید داریم بتوانیم از مزیت‌های این صنعت و توسعه استفاده کنیم، تا رفاه‌ اقتصادی بیشتری را برای کشور فراهم کنیم.

رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه کرد: توسعه و رشد فرودگاه امام خمینی (ره) در گرو‌ حمایت همه‌جانبه‌ دولت، مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذار است، بدین ترتیب فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه‌ و شهر فرودگاهی بزرگ و منطقه آزاد تجاری در منطقه تبدیل خواهد شد.

نویدی همچنین به تلاش برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: البته اولویت ما موقتاً جذب سرمایه‌گذار داخلی است و تلاش می‌کنیم مشوق‌های مناسبی جهت حضور سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

 انجام عملیات پروازهای حج از مردادماه تا پایان شهریور

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آغاز پروازهای حج از ابتدای مردادماه امسال اشاره کرد و گفت: البته اولین پروازها مربوط به‌ گروه‌‌های تدارکات و متولیان اجرایی حج است که زودتر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش پروازهای حج نیز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با دیگر بخش‌های فعال در فرودگاه نظیر سپاه پاسداران، ‌پلیس، نیروی انتظامی، گذرنامه و گمرک هماهنگی‌ قبلی را انجام داده است؛ این ارگان‌ها در همه مراحل پروازهای حجاج،‌ همراه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هستند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: برای حج تمتع امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امکانات رفاهی و تمهیدات مناسبی برای حجاج داشته باشیم،‌ اختصاص بخشی از فرودگاه برای بدرقه و استقبال حجاج انجام شده است، اما ‌‌حجاج همکاری کنند و با وسیله نقلیه خودشان بدون همراه به فرودگاه بیایند‌؛ در برگشت حجاج، امکانات بیشتری برای استقبال‌کنندگان داریم.‌

نویدی با اشاره به اینکه امسال فضای اختصاصی برای حجاج در نظر گرفته‌ایم تا در اعزام مشکلی نداشته باشند، اظهار داشت:‌ سال گذشته حدود 20 هزار متر به فضای ترمینال اضافه کرده بودیم، امسال بخش بیشتری از ترمینال به پروازهای حج و حجاج اختصاص داده‌ایم.

رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد:‌ طبق برنامه‌ها‌ در پنج سال‌، ظرفیت اعزام حجاج و زائران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، به 20 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از برگزاری‌ جلسه هماهنگی با سرپرست حجاج ایرانی‌ خبر داد و گفت: عملیات ‌بازگشت حجاج خانه خدا از اوایل‌ شهریور‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره هماهنگی‌ ایران‌ایر و شرکت سعودی با فرودگاه امام خمینی (ره) درباره پروازهای حجاج گفت: ما زیرساخت‌‌ها را آماده کرده‌ایم و آماده انجام پروازهای حج هستیم، اما هنوز این دو شرکت هواپیمایی هماهنگی خاصی با ما نداشته‌‌اند و ساعات پروازی به ما اعلام نکرده‌‌اند.

بنابراین گزارش پیش از این مدیرعامل ایران‌ایر در این‌باره گفته بود: هما مانند سال‌های گذشته وظیفه حمل و نقل 50 درصد حجاج ایرانی را بر عهده دارد و 50 درصد باقی پروازها، برعهده شرکت‌های هواپیمایی عربستان خواهد بود.

بنا به گفته فرهاد پرورش ‌سهم 50 درصدی هما برای پروازهای حج 96، معادل انتقال 43 هزار نفر از حجاج است که طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده از 9 مرداد ماه در 27 الی 29 روز کاری انجام خواهد گرفت؛ مقاصد پروازی جده و مدینه خواهد بود‌.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.