| کد خبر: 226195 |

مراجعه ۷۸ هزار بیمار مشکوک کرونایی به مراکز درمانی شهرداری

هشدار نسبت به حضور گسترده مردم در سطح شهر طی روز

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به مراجعه ۷۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شهرداری گفت: هنوز تست کرونای سریع در اختیار مراکز درمانی شهرداری قرار نگرفته، اما نیاز است که این تست‌ها در اختیار ما نیز قرار گیرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به مراجعه ۷۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شهرداری گفت: هنوز تست کرونای سریع در اختیار مراکز درمانی شهرداری قرار نگرفته، اما نیاز است که این تست‌ها در اختیار ما نیز قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز «حمید چوبینه» مدیرعامل شرکت شهر سالم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تست‌های سریع کرونا در اختیار درمانگاه‌های شهرداری قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: هنوز کیتی در اختیار ما قرار نگرفته و ابلاغی هم در این زمینه نشده است، اما نیاز است که این تست‌ها در اختیار شهرداری نیز قرار گیرد. ما فضاهایی را در مناطق ۵ و ۲۱ در اختیار وزارت بهداشت برای انجام تست‌های pcr گذاشته‌ایم که به صورت رایگان این تست‌ها را برای مردم انجام می‌دهند.

او با تاکید بر اینکه هر اقدامی که در درمانگاه‌های شهرداری انجام می‌شود، کمکی به حوزه بهداشت و درمان کشور است، گفت: تمامی کلینیک‌ها و مراکز درمانی ما علاوه بر پرسنل و بازنشستگان شهرداری به عموم مردم نیز خدمات ارائه می‌دهند و تاکنون بیش از ۷۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی شهرداری سرویس‌های اولیه درمانی و تشخیص‌های اولیه را دریافت کردند. 

چوبینه با اشاره به همکاری مراکز بهداشتی و درمانی شهرداری با وزرات بهداشت گفت: هفته آینده با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران جلسه‌ای برای بررسی اقدامات مشترکی داریم که می‌توانیم انجام دهیم. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پاسخ به این سوال که اجرای محدودیت‌های جدید چه تاثیری بر مراجعه به مراکز بهداشتی داشته است؟ گفت: بی‌تاثیر نبوده است، اما تاثیرات آن را بیشتر در هفته‌های آینده باید دید، چرا که کنترل این روند شیوع یک الی دو هفته طول می‌کشد. 

چوبینه همچنین در پاسخ به این سوال که شیوه اجرای محدودیت‌ها را تا چه میزان در کنترل بیماری موثر می‌دانید؟ گفت: اجرای محدودیت‌ها به شیوه جدید تمام قد نبود؛ اما می‌تواند در کنترل پیشگیری شرایطی که اکنون وجود دارد مقداری اثرگذار باشد، اما کنترل موفقیت‌آمیزی برای کاهش التهاب فضای عمومی در زمینه کنترل بیماری نمی‌تواند داشته باشد. 

او ادامه داد: باید این امکان فراهم می‌شد تا دو هفته به صورت کامل تعاملات به حداقل ممکن برسد. الان مردم می‌بینند همه در خیابان هستند. به نظر می‌رسد تمرکز بر روی بحث کنترل نبود و یک پراکندگی و تشتتی در این زمینه وجود دارد و باید یک نقطه شروع و پایانی برای این اقدام در نظر گرفته شود. 

چوبینه با اشاره به تجربه دنیا در اقدامات مشابه پیشگیری از کرونا گفت: در دنیا بیماریابی سریع اتفاق می‌افتد و جداسازی فرد مبتلا از خانواده و قرنطینه خیلی سریع صورت می‌گیرد و با این اقدامات درصد شیوع کم می‌شود، اما در کشور ما این شرایط نیست، چون افرادی که در مواجه با بیماری هستند، سرگردان و در حال رفت و آمد هستند. 

او در واکنش به اینکه محدودیت‌هایی که اکنون اعمال می‌شود از ساعت ۹ شب به بعد و در پی جریمه خودروها اثرخود را نشان داده و در طی روز تنها اصناف بسته شده‌اند و شاهد حجم گسترده ارتباطات و حضور مردم در سطح شهر هستیم، تصریح کرد: اقدام محدویت‌های شبانه در کشور ما اقدام خوبی است، اما تاثیرات آن آنقدری که باید خود را نشان نمی‌دهد، زیرا در کشورهایی که این مقررات اجرا شد به این دلیل بود که کلوپ‌های شبانه و دورهمی‌های آن‌ها در آن ساعات شبانه‌روز انجام می‌شود، اما در ایران فرهنگ ما متفاوت است و بار تراکم جابجایی شهری از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود. در این یک هفته‌ای که از آغاز محدودیت‌ها گذشته است، بار ترافیکی کمتر از روزهای دیگر نبوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.