| کد خبر: 225919 |

پیشنهاد تاکسیرانی به شورای شهر اصفهان

هزینه مسافر چهارم تاکسی بین راننده و مسافران تقسیم شود

درصدد هستیم طرحی را روانه شورای اسلامی شهر اصفهان کنیم که ۴۰ درصد هزینه مسافر چهارم بر عهده راننده و ۶۰ درصد مابقی برعهده مسافران باشد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با توجه به عدم رعایت سوار کردن حداکثر سه مسافر توسط رانندگان در شرایط شیوع کرونا گفت: درصدد هستیم طرحی را روانه شورای اسلامی شهر اصفهان کنیم که ۴۰ درصد هزینه مسافر چهارم بر عهده راننده و ۶۰ درصد مابقی برعهده مسافران باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، هادی منوچهری در شصت و نهمین نشست با اصحاب رسانه با عنوان «پاسخگویی در مسیر امید»  اظهار داشت: مهمترین رسالت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان، نظارت بر حمل و نقل تاکسی و خودروهای سبک در کلانشهر اصفهان است.

وی افزود: بالغ بر ۲۱ هزار خودور در حوزه تاکسی رانی کلانشهر اصفهان فعال است که هشت هزار و ۷۰۰ سرویس مدارس، ۹ هزار تاکسی زردرنگ، ۷۵۰ تاکسی بی سیم و ۱۸ هزار تاکسی برخط یا اینترنتی به صورت شناور را در کلانشهر اصفهان فعال است.

نوسازی ۳۰۰ دستگاه تاکسی زردرنگ

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان تاکسی رانی  برعهده دولت است که دو سال بودجه ای برای این مهم تخصیص نیافته است، تصریح کرد: شهرداری کلانشهر اصفهان در اقدامی خودجوش بالغ بر ۳۰۰ دستگاه خودرو تاکسی زردرنگ را نوسازی کرده و قصد داریم تا پایان سال این تعداد به بیش از هزار تاکسی برسد.

وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا، بیش از ۱۵ هزار ماسک و دستکش در بین رانندگان تاکسی توزیع شده است و با کاور بندی تاکسی ها میزان ابتلا در بین فعالان تاکسی رانی در کلانشهر اصفهان نسبت به دیگر کلانشهرها کاهش یافت.

راه اندازی اپیلیکیشن اصکیف

منوچهری به اپیلیکیشن اصکیف در راستای حذف پرداخت پول خرد هم اشاره ای کرد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ تاکسی به این اپلیکیشن مجهز شده است که امیدواریم به ۶ هزار افزایش یابد. با استفاده از این اپلیکیشن می توان پرداخت پول خرد را از بین برد تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

وی با اشاره به افزایش بهره وری ناوگان تاکسی رانی کلانشهر اصفهان به عنوان یکی از اهداف مهم این سازمان تاکید کرد: برون سپاری و ارتقای دولت الکترونیک در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تعداد مراجعات ۲۱ هزار فعال تاکسی رانی را به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری با اشاره به مصوبه وزارت کشور و نرخ گذاری توسط سازمان صمت نسبت به تاکسی های اینترنتی تصریح کرد: ۱.۵ درصد از سفرهای شهری با تاکسی های برخط یا اینترنتی به حساب شهرداری ها واریز می شود که در توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهر اصفهان استفاده می شود.

وی بر مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکید کرد و گفت: باید از سازمان تامین اجتماعی پرسید چرا علی رغم لیست افراد فعال در حوزه تاکسی رانی هنوز عده ای مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند که سالهاست در این بخش فعالیت نمی کنند و فعالان این حوزه از سال ۹۴ هنوز بیمه تامین اجتماعی نشده اند.

مسافر چهارم تاکسی، آری یا خیر

منوچهری در توضیح درخواست رانندگان برای پرداخت هزینه مسافر چهارم توسط دیگر مسافران در شرایط شیوع کرونا گفت: تعداد سه نفر سرنشین در تاکسی های کلانشهر اصفهان به دستور ستاد استانی مقابله با کرونا تعیین شد و درصدد هستیم طرحی را روانه شورای اسلامی شهر اصفهان کنیم که ۴۰ درصد هزینه مسافر چهارم بر عهده راننده و ۶۰ درصد مابقی برعهده مسافران باشد.

وی افزود: بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تاکسی اینترنتی یا برخط در کلانشهر اصفهان فعال است که در این شرایط انجام ۵۰۰ هزار سفر را برعهده دارد این درحالی است که قبل از شیوع بیماری کرونا بالغ بر نیم میلیون سفر توسط ناوگان تاکسی رانی در روز انجام می شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.