| کد خبر: 201951 |

◄ 3عامل نادیده گرفته شده برای کاهش آلودگی هوا

در موضوع آلودگی هوای تهران ابتدا باید وضعیت نگهداری و شرایط تعمیرگاه‌های اتوبوس‌های شهری ارزیابی شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد سهم ۲ درصدی خودروهای شخصی در آلودگی هوای تهران، پیشنهاد داد مسئولان ذی‌ربط مطابق اصل پارتو، برای کاهش آلودگی هوای تهران، از سه عاملی که بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند، شروع کنند.

به گزارش تین نیوز، جاوید تقی‌زاده به خبرنگار این شبکه خبری گفت: در حالی که خودروهای شخصی طبق نمودار زیر در آلودگی هوای تهران سهم 2 درصدی دارند، زوج‌ و‌ فرد کردن تردد خودروهای شخصی در شهر، چه تاثیری در رفع آلودگی دارد؟

photo_2019-12-18_13-04-04

وی با اشاره به سهم بالای اتوبوس‌های بخش خصوصی و دولتی در آلودگی هوای تهران (طبق نمودار بالا) اظهار کرد: طبق اصل پارتو برای کاهش آلودگی باید از سه عاملی که بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند، شروع کرد بنابراین در موضوع آلودگی هوای تهران ابتدا باید وضعیت نگهداری و شرایط تعمیرگاه‌های اتوبوس‌های شهری ارزیابی شود.

این کارشناس تاکید کرد: اتوبوسرانی باید بپذیرد روش‌های سنتی ۵۰ سال قبل، الان خیلی دگرگون شده است.

وی افزود: باید کمی فضا بدهند تا جوانان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان وارد سیستم «نگهداری و بهره‌برداری» شوند.

تقی‌زاده گفت: بعضی کارها نیازمند بودجه زیاد نیست و اقدامات پیچیده و عجیب لازم ندارد! فقط نیاز به «آگاهی»دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.