| کد خبر: 177682 |

از سوی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران عنوان شد:

◄ تایید تخلف و تقلب در مراکز معاینه‌فنی

خودروسازان باید موظف شوند تا 7 سال تجهیزات آلانیدگی خودروها را تحت گارانتی داشته باشند این بدان معنا است که اگر خودرو شهروندی در طی دوره گارانتی به مشکل آلایندگی برخورد به صورت رایگان از خودروساز خدمات دریافت کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، کالیبراسیون، تقلب و تخلف در معاینه‌‌فنی خودروهای سواری این کلان‌شهر را کاملاً حل شده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید وحید حسینی با اشاره به اینکه موضوع تخلف و تقلب را در مراکز معاینه‌فنی مردود نمی‌دانیم، اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان قانون گریز که به سلامت خود و خانواده خود اهمیت نمی‌دهند برای حضور در مراکز معاینه‌فنی کاتالیست اجاره می‌کنند و پس از دریافت برگه معاینه‌فنی کاتالیست را به مالک آن باز می‌گردانند.

وی به اجاره لاستیک نیز پرداخت و افزود: درصدد هستیم تا این قبیل اقدامات را با برخورد قانونی و ارجاع متخلفان به مراکز قضائی متوقف کنیم و به این منظور ارتقاء سیستم‌های نظارتی در سازمان حفاظت محیط‌زیست و سامانه سیمفا مورد بررسی قرار گرفته و این مساله نیز برای همیشه حل خواهد شد. متخلفان مطلع باشند عمر این‌گونه تخلفات به سر آمده است.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه از مجلس تقاضا می‌کنیم تا اصلاح قانون هوای پاک را در اولویت بررسی‌های خود قرار دهند، ابراز داشت: معافیت خودروهای نو از معاینه‌فنی 4 سال است و این در حالی است که گارانتی این خودروها تنها 2 از سوی خودروساز تضمین شده است. باید این موضوع برعکس باشد و بارها مدیریت شهری بر این نکته تاکید داشته و خواسته است به آن رسیدگی جدّی شود.

حسینی با تاکید بر اینکه خودروهای نو باید 2 سال پس از تولید به مراکز معاینه‌فنی مراجعه کنند، تصریح کرد: خودروسازان باید موظف شوند تا 7 سال تجهیزات آلانیدگی خودروها را تحت گارانتی داشته باشند. این بدان معنا است که اگر خودرو شهروندی در طی دوره گارانتی به مشکل آلایندگی برخورد به صورت رایگان از خودروساز خدمات دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه امروز هزینه آلاینده بودن خودروها را شهروندان می‌پردازند، افزود: این در حالی است که خودروساز باید به ساخت خودرو استاندارد متعهد باشد. این‌ها نشان می‌دهد که باید از تولید به خودروساز فشار وارد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.