| کد خبر: 16257 |

◄ چهار عامل مؤثر در نرخ‌گذاری پارکینگ‌های عمومی پایتخت

تین نیوز |  رییس كمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأكید بر تصویب لایحه افزایش قیمت استفاده از پاركینگ‌های عمومی پایتخت در شورای شهر گفت: نرخ‌گذاری پاركینگ‌های عمومی بر اساس 4 عامل محاسبه می‌شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، اقبال شاكری افزود: این عوامل شامل نوع پاركینگ از جمله روباز، مسقف، مكانیزه و حاشیه‌ای و واقع شدن محل آن در داخل یا خارج از محدوده و نیز نوع وسیله نقلیه از موتورسیكلت تا كامیون و زمان و میزان توقف آن وسیله است.

وی با اعلام این كه بر اساس مصوبه شورای شهر، نرخ پاركینگ‌های عمومی 25 تا 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش  می یآبد، تأكید كرد: تعرفه‌های مربوط به حمل و نقل از جمله قیمت پاركینگ های عمومی در چند سال گذشته، با توجه به تأثیری كه می¬توانست در ایجاد تورم روانی در زندگی شهری بر جای بگذارد، تقریباً تغییر نكرده بود.

اشتیاق به استفاده از خودروی شخصی در مركز شهر باید به حداقل برسد
رییس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این كه شورای شهر، مجاز به افزایش بیشتر قیمت پاركینگ‌های عمومی بود، اظهار كرد: در تصویب لایحه مربوطه با نگاه معقول و منطقی، تعرفه‌ها به صورت مناسب محاسبه شد، هر چند در رابطه با پاركینگ‌‌های عمومی تحت مالكیت بخش خصوصی باید مالكان آن‌ها به فعالیت در این بخش ترغیب شوند.

شاكری با بیان این كه برنامه‌ای برای توسعه پاركینگ در محدوده طرح ترافیك وجود ندارد، تصریح كرد: تلاشمان این است كه با افزایش هزینه پاركینگ در این محدوده، اشتیاق به استفاده از وسیله نقلیه شخصی در مركز شهر به حداقل برسد و شهروندان با وسایل نقلیه عمومی تردد كنند.

وی در پایان با تأكید بر این كه در زمینه پارك حاشیه‌ای هدفمان این است كه ضمن حذف رایگان بودن پارك نیم ساعت اولیه، به سمت مكانیزه كردن پارك حاشیه‌ای حركت كنیم، خاطرنشان كرد: علاوه بر این، مقرر شده قابلیت استفاده از كارت‌های الكترونیكی به منظور پرداخت هزینه‌های تمام خدمات حمل و نقلی از جمله پاركینگ‌های مكانیزه فراهم گردد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.