| کد خبر: 234979 |

تراکم فروشی و شهر فروشی خط قرمز ما ست

شهردار تهران با تاکید بر اینکه موضوع انتصابات در شهرداری هنوز آغاز نشده است، گفت: در مناطق و سایر بخشها در شهرداری کارها طبق روال و به صورت محکم و جدی در حال انجام است و سر فرصت جایی که تغییر لازم باشد انجام خواهیم داد.

تین نیوز

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع جایزه خوش حسابی برای کسانی که عوارض شان را نقدا پرداخت کنند همواره در طول سالهای مختلف مد نظر قرار می‌گرفته است و امسال نیز برای پرداخت تا ۶۰ روز  ۲۵ درصد جایزه در نظر گرفته شد. البته طبق قانون حق تخفیف نداریم و می‌توانیم جایزه خوش حسابی را تعیین کنیم و بر همین اساس لایحه دوفوریتی را تقدیم شورا کردیم و اعضای شورا برای تصویب آن لطف کردند. امیدواریم شهروندان از این فرصت استفاده کنند و با پرداخت نقدی ۲۵ درصد کاهش هزینه‌ها برای آنها مهیا شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: تعداد صدور پروانه ها نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده؛ اما نکته مهمتر این است که تغییراتی که شورای پنجم در بحث عوارض داده بود سبب شد که انقباضی برای ساخت و ساز در شهر ایجاد شود. بنابراین دو ویژگی مد نظر قرار گرفت؛ نخست اینکه بین ۳۰ تا ۶۵ درصد تعدیل نرخ عوارض صورت بگیرد که به این دلیل است که شورای شهر میانگین ۵۰ درصد را تصویب کرده بود و در محاسباتی که انجام شده بود نیز حدود ۱۰ درصد از صدور قبوض، بالای ۱۰۰ درصد درآمده بود، ماحصل جلسات این شد که بین ۳۰ تا ۶۵ درصد تغییرات داده شود که مصوبه شورا لحاظ شود و مبتنی بر آن هم از دیروز عملیاتی شد و مشکلاتی که از گذشته وجود داشت، رفع شد.

زاکانی با بیان اینکه مصوبه دوم پیرامون مراسم اربعین و نحوه حضور در این مراسم بود، ادامه داد: همه ساله روال این بوده که بخشی از زحمت کشان شهرداری برای خدمت در نجف و کربلا اعزام می شدند و این تعداد در برخی ادوار به ۲۰۰۰ نفر هم می رسید. طبق سهمیه ای که امسال در اختیار شهرداری قرار داده شده است ۳۰۰ نفر را به این مراسم اعزام خواهیم کرد و بنا شد که این افراد از کسانی که ویژگی های ممتازی دارند، از سوی خود نواحی انتخاب و معرفی شوند و از جنبه تشویقی برای حضور در اربعین حسینی و ارائه خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) اعزام شوند.

شهردار تهران درباره امکان استفاده از ظرفیت بسیج در اربعین گفت: در مصوبه ما امکان استفاده از کمک خیرین و دیگران لحاظ شده بود البته ۶ میلیارد تومانی که برای اعتبار لحاظ شده در سالهای قبل بیشتر بود اما این محاسبه ای بود که بین معاونت خدمات شهری و شورای شهر صورت گرفته بود و تاکید کردیم که در همین قالب و به صورت شفاف این امر انجام شود که اگر قرار بر انجام تغییری به عنوان متمم شد تغییرات به شورا آورده شود تا کاری خارج از ضوابط انجام نشود.

وی درباره انتصابات در شهرداری با بیان اینکه موضوع انتصابات هنوز آغاز نشده، تاکید کرد: در مناطق و سایر بخشها در شهرداری کارها طبق روال و به صورت محکم و جدی در حال انجام است و سر فرصت جایی که تغییر لازم باشد انجام خواهیم داد.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است رویه شهرداری نسبت به تراکم فروشی و ساخت وساز تغیر کند؟ عنوان کرد: روال این است که در قالب طرح جامع بتوانیم بازسازی و نوسازی شهر را انجام دهیم و سرعت بخشیدن به هر چیزی که در قالب قانون باشد را حسن می دانیم؛ اما آن چیزی که تحت عنوان تراکم فروشی و شهر فروشی باشد خط قرمز ما است و به سمت آن نخواهیم رفت و مسیر درست پیشرفت و توسعه شهر را دنبال خواهیم کرد.

شهردار تهران یادآور شد: سال گذشته ۶۷ درصد درآمد شهرداری از شهرسازی بوده؛ اما همه اینها تراکم فروشی نیست و این اشتباه مصطلحی است که عده‌ای کل این ۶۷ درصد را به یک نوعی به تراکم فروشی مرتبط می‌کنند. اگر در قبال قانون این امر محقق شود مفید و موثر است چرا که ما ۱۲ هزار متر بافت ناپایدار در شهر داریم که هم یک تهدید بزرگ و هم یک فرصت است و ما از فرصت آن استفاده  و تهدیدات آن را مرتفع خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.