| کد خبر: 172080 |

یک مسئول شهرداری تهران:

◄ ​خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی‌دهند

تعداد تاکسی‌های شهر تهران حدود 80‌هزار خودرو برآورد می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران، گفت: باوجود درخواست مکرر ما خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت و مدرن خود را هیچ‌وقت به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نمی‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان تاکسیرانی، علیرضا قنادان همچنین افزود: سازمان تاکسیرانی به‌طور مداوم برای دریافت خودروهایی که در بازار فروشی ندارند باید در صف انتظار بماند و خودروسازان با قالب خاصی آن خودروها را به این سازمان تحمیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سال حمایت از تولید ملی است قرار داریم و ما نیز از تولید ملی حمایت می‌کنیم اما به این معنا نیست که هر خودرویی با هر کیفیت، مشخصات و شرایط را قبول کنیم.

قنادان هم‌چنین با انتقاد از تعداد تاکسی‌های نوسازی شده گفت: برنامه امسال سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تعداد 10‌هزار خودرو بود اما با رسیدن به پایان نیمه نخست سال تنها 307‌خودرو نوسازی شده و این در حالی است که در زمان حاضر هشت هزار و 100‌دستگاه تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند. این در حالی است که رشد 9.4 درصدی در تولید خودرو گزارش‌شده است.

قنادان ادامه داد: 14‌هزار تاکسی در پایان سال 96 به سن فرسودگی رسیده‌اند و این رقم تا پایان امسال به 23 هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران، دو علت اصلی توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده را نداشتن مدیریت و سیاست‌گذاری داخلی دانست و گفت: متاسفانه در مجموعه وزارت صنعت به‌خصوص بخش خودروسازی، تاکسیرانی و حمل‌ونقل عمومی به‌اندازه‌ای که در اقتصاد، آلودگی هوا، زیرساخت‌های شهری و ملی تاثیرگذار است موردتوجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که تحریم وجود نداشت تنها چهار هزار و 300 تاکسی نوسازی شد.

قنادان گفت: اکنون با قرار گرفتن در جنگ اقتصادی، راهکارها و سیاست‌هایی که در شرایط عادی جامعه در نظر گرفته‌شده است باید موردبازنگری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.