| کد خبر: 210946 |

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان:

◄ عملیات تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه اهواز در حال انجام است

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از تکمیل ترمینال جدید خارجی و انجام پروژه های در دست اقدام این فرودگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از تکمیل ترمینال جدید خارجی و انجام پروژه های در دست اقدام این فرودگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه های خوزستان؛ سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز گفت: در تلاش هستیم پروژه های در دست اقدام فرودگاه را با رعایت دستورالعمل های ابلاغی ادامه داده و به پایان برسانیم.

وی افزود: پروژه محوطه سازی، رفع نقص و تکمیل ترمینال جدید خارجی با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و پیگیری مستمر مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، پیش از سال جاری آغاز و همچنان در حال انجام است.

رزاز ادامه داد؛ این پروژه با توجه به وسعتی حدود به 6500 مترمربع پس از پایان می تواند نقش بسزایی در رفع کمبود فضای ترمینالی فرودگاه ایجاد کند.

وی تصریح کرد؛ اعتبار لازم نیز جهت بهسازی ترمینال داخلی فعلی فرودگاه از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تخصیص داده شده که پس از راه اندازی ترمینال جدید، این ترمینال وارد فاز بهسازی می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان به پروژه سیستم روشنایی باند اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم فروردین امسال نیز پروژه تعویض کابل های سیستم روشنایی باند در دستور کار قرار گرفت که با محدودیت در انجام پروازها در ساعتی مشخص و با پیشرفتی ۶۵ درصدی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از آغاز عملیات نوسازی سیستم کمک ناوبری(ILS) خبر داد و گفت: عملیات civil work تعویض و نوسازی سیستم کمک ناوبری فرودگاه آغاز شده که پس از اتمام وارد مرحله نصب آنتن و دیگر تجهیزات جانبی می شود.

رزاز ادامه داد؛ سیستم کمک ناوبری (ILS) که هم اکنون در فرودگاه اهواز در حال ارایه سرویس است به جهت قدمت دستگاه و نبود قطعات یدکی، نیاز به تعویض داشته که با مشارکت استانداری خوزستان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، دستگاه جدید خریداری و بر روی باند 30 جایگزین دستگاه فعلی می شود.

سید مهدی رزاز به انجام دیگر پروژه های جاری در فرودگاه اشاره کرد وگفت: عملیات رنگ و لاستیک زدایی از سطح باند جهت بستر سازی و رنگ آمیزی مجدد و همچنین از بین بردن علف زارهای حاشیه باند و تاکسیوی ها در حال انجام است که این امر نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی پروازها خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.