| کد خبر: 269410 |

سومین قطار DC پلاس به ناوگان مترو تهران پیوست

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: سومین قطار ارتقا یافته در پروژه DC پلاس، پس از گذراندن مراحل تست به ناوگان مترو تهران پیوست و در حال خدمات رسانی به مسافران است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: سومین قطار ارتقا یافته در پروژه DC پلاس، پس از گذراندن مراحل تست به ناوگان مترو تهران پیوست و در حال خدمات رسانی به مسافران است.

 به گزارش  تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی، با اشاره به اینکه ارتقا و نوسازی این قطار از آبان سال جاری آغاز شده بود افزود: پروژه DC پلاس به منظور افزایش عملکرد و بهره وری قطارهای قدیمی مترو تهران از انتهای سال گذشته آغاز شده که تاکنون سه قطار در این پروژه به طور کامل ارتقا یافته است.

وی با اشاره به جزئیات این تغییرات، عنوان کرد: اصلاح ساختار کابین راهبر با طراحی جدید انجام شده و کابین و کنسول راهبری ارتقا یافته است. همچنین صفحه نمایشگر دیجیتال HMI جایگزین صفحه ماتریسی قبلی شده و صندلی ارگونومیک برای رفاه بیشتر راهبر تعبیه شده است.

درستی در ادامه از جایگزینی قطعات قدیمی با قطعات به روز و ارتقای سیستم ها خبر داد و گفت: جایگزینی سیستم قدیمی ۹۰ پین با سوکت های هارتینگ، اورهال سیستم رانش و جایگزینی کمپرسورهای قدیمی با سیستم تأمین هوای فشرده به روز از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به ارتقای سیستم روشنایی سالن مسافری خاطرنشان کرد: اصلاحات دیگری نیز در سالن مسافری انجام شده که از آن میان می توان به اصلاح دریچه های بازدید موتور ترکشن، زوار پاخور جلو درها و دوجداره کردن شیشه در مسافری اشاره کرد، ضمن آنکه کیفیت ظاهری و عایق بندی کف واگن بهبودیافته است.
وی در ادامه به پیشرفت 75 درصدی کار نوسازی چهارمین قطار در پروژه DC پلاس اشاره و تصریح کرد: تعدادی از قطعات این قطارها باید از خارج از کشور خریداری و تأمین شود. منتظر ورود این قطعات برای تکمیل کار هستیم. 
درستی در پایان گفت: نخستین قطار DC پلاس که از خرداد ماه فعالیت خود را در خطوط متروی تهران آغاز کرده است تاکنون 20 هزار کیلومتر بدون مشکل و خرابی پیمایش داشته است که این نشان دهنده تاثیر این اقدامات در ارتقا بهره وری قطارهای قدیمی مترو است.امیدوارم با تکمیل نوسازی قطارهای نسل اول مترو، شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی و رضایتمندی بیشتر مسافران باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • الف- ج 0 0

    آقاي درستي اعلام كرده اند كه فقط 20 هزار كيلومتر قطار DC‌پلاس در مدت زمان 10 ماه پيمايش داشته است اين درمقابل پيمايش هر قطار AC ه در مدت 10 ماه حدود 100 هزار كيلومتر طي مي كند يعني چه؟ به زبان ساده يعني كاري كه آقاي درستي انجام داده اند هيچ تاثير در راندمان اين قطارها نداشته است . بيشترين خطا در بخش رانش و كنترل اين نوع قطار ها است كه در اين بخش كاري انجام نشده است . و ا ين تغييرات مورد قبول و تاييد هيچ كدام از كارشناسان حوزه ناوگان نبوده است اين تصميم اشتباهي است و بهتر است متوقف و تصميم درست تري اتخاذ گردد تا راندمان اين نوع قطارها افزايش يابد و از هدر رفت بيت المال جلوگير شود. كارشناس 20 سال تجربه در حوزه ناوگان تهران