| کد خبر: 269234 |

ایستگاه های ابتدایی خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده می شود

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مطابق طراحی های صورت گرفته پیش بینی می شود ایستگاه های ابتدایی خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مطابق طراحی های صورت گرفته پیش بینی می شود ایستگاه های ابتدایی خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت شهر، مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در آیین آغاز احداث خط ۸ مترو در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی  پیرامون ساخت ۸ خط مترو تهران گفت: شبکه مترو تهران با ۱۱ خط طراحی شده است و تا زمانی که این ۱۱ خط به طور کامل زیر بار ترافیک نرود، ۷ خط فعلی نیز کارآیی حداکثری خود را ندارند.

وی ادامه داد: خط ۸ مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می رسد. مطابق طراحی های صورت گرفته پیش بینی می شود ایستگاه های ابتدایی خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد. از طرفی این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافر پذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.

درستی در  پاسخ به سوالی دیگر پیرامون اورهال واگن های مترو گفت: با فعال سازی قرارداد واردات واگن از چین زمینه ورود واگن های جدید قطار به تهران فراهم شده است اما تا زمان ورود این واگن سیاست ما اورهال واگن های موجود است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته بناست از بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۳، ۲۳ رام قطار اورهال شود که عمده آن مربوط به واگن های دی سی است. تا به الان با اقدامات مناسب واگن های دی سی را در اورهال با ارتقا مبدل به واگن دی سی پلاس تبدیل کرده ایم و تا پایان سال نیز اورهال یک رام قطار دیگر تکمیل می شود.

درستی در رابطه با اتفاقات پیش آمده در خطوط مترو طی روزهای گذشته نیز گفت: حوادث رخ داده در مترو تهران سابقه ای ۲۵ ساله دارد و امری کاملا طبیعی است، اما گاهی این حوادث به دلیل اثری که بر روی بار ترافیکی و… می گذارد پر رنگ می شود، باید بپذیریم در سال های گذشته به دلیل تحریم و… در توسعه زیرساخت های مترو عقب افتاده ایم و آنگونه که باید به رام های قطار رسیدگی نشده و اورهالشان به تعویق افتاده است. همین موضوع یکی از عوامل اصلی حوادث در خطوط مترو تهران است.

وی افزود: البته بخشی از این حوادث نیز مانند آتش سوزی رخ داده در ایستگاه شوش جزو اتفاقات نادر و پیش بینی ناپذیر است. بخشی دیگر از اتفاقات مربوط به طراحی قدیمی واگن های دی سی است مانند قفل شدن ترمز یکی از قطارها در ایستگاه شهید بهشتی. با این وجود از تمامی شهروندان بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی می کنم و امیدوارم دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات این چنینی نباشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس شهری 1 0

    آقای درستی
    شما که معلوم نیست چهار ماه دیگه هم در مسندی که نشستی باشی حالا قول بده کی به کیه
    ولی اگه خدا خواست و بودی انشالله پاسخ گوی قول هات باشی