| کد خبر: 266953 |

چرا احتمال خروج قطار از ریل در مترو پرند وجود دارد؟

قطار خط پرند که هم اینک بدون سیستم ATP در حال فعالیت است، همواره در معرض خطر خروج از ریل خواهد بود

تین نیوز

 در هیچ جای دنیا قطارهای مترو بدون سامانه کنترل اتوماتیک قطار (ATP) اجازه تردد ندارند، غیر از ایران که  خط متروی پرند را بدون این استاندارد ضروری، ساخته و بهره برداری کرده اند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از شهر ما، قطار خط پرند که هم اینک بدون سیستم ATP در حال فعالیت است، همواره در معرض خطر خروج از ریل خواهد بود و در صورت بروز چنین حادثه ای در زمان حرکت و سرعت، کاری از راهبر قطار هم برنمی آید و پیامد آن آسیب جانی به مسافران و خسارت مالی به قطارها خواهد بود.

البته پیش از این هم در زمان شهرداری قالیباف، خط چهار مترو بدون ATP مورد بهره برداری قرار گرفت که با سانحه ی خروج قطار از ریل همراه بود. بعدها در بهره برداری خط هفت هم این رویه ادامه یافت.

 اما به نظر می رسد انگیزه ی مدیران دولت و شهرداری برای انجام اقدامات نمایشی، بیش از انگیزه ی آنها برای حفظ جان شهروندان است.

 سامانه کنترل اتوماتیک قطار دارای کاربردهایی همچون نظارت به درهای قطار، کنترل سرعت و جلوگیری از برخورد قطارها با یکدیگر است. 

 هرچند در خط متروی پرند صرفا یک قطار در حال رفت و آمد است و امکان برخورد وجود ندارد، اما با این شرایط، احتمال خروج قطار از ریل و بروز فاجعه وجود دارد.

 اهمیت سامانه ATP به حدی است که در خطوط مترو تهران قطع کردن آن بدون هماهنگی با مرکز کنترل، جرم سنگین تلقی می شود. اما آیا کسی هست که افتتاح خطرساز مترو بدون این سامانه ی ضروری را مورد پیگرد قانونی قرار دهد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.