| کد خبر: 264939 |

مترو پرند و پردیس ثروت ملی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حمل و نقل ریلی حومه ای را ثروت ملی توصیف کرد و گفت: باتوجه به کاربری مسکونی و صنعتی شهر جدید پرند، مترو پرند به تهران بهترین گزینه برای جابه جایی مردم این منطقه محسوب می شود.

تین نیوز

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران با اشاره به تکمیل مترو پرند به تهران در دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از ضرورت ها در استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است و به دلیل اینکه شهر جدید پرند دارای دو کاربری مسکونی و صنعتی است. لذا حمل و نقل ریلی، بهترین گزینه برای جابجایی مردم حدفاصل کلان شهر تهران و پرند و ثروت ملی محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبری تالارپشتی افزود: وقتی شهر صنعتی یا مسکونی در نقطه ای از کشور منجر به جذب جمعیت می شود، حمل و نقل ریلی دیگر یک مد حمل و نقلی نیست بلکه به یکی از ثروت های ملی تبدیل می شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اهتمام وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برای تکمیل و توسعه قطارهای حومه ای در استان تهران و سایر استان های کشور اظهار داشت: ما در مجلس شاهد پیشرفت کاری و اجرایی پروژه هایی مانند قطار حومه ای پردیس و اسلامشهر که کارهای اولیه آن انجام شده، هستیم.

اکبری تصریح کرد: توسعه شبکه حمل و نقل در دو بخش جاده ای و ریلی به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که در محافل مختلف به رئیس جمهوری اعلام کرده ام، نباید توسعه زیرساخت های حمل و نقل به بودجه جاری کشور گره زده شود. بلکه باید از طریق تهاتر نفت خام با پیمانکاران این پروژه ها اجرا شوند.

نماینده مردم تهران ضمن قدردانی از زحمات وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در تکمیل پروژه مترو تهران-پردیس، خاطرنشان کرد: هرچه همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی با یکدیگر بیشتر باشد، خدمت رسانی به مردم با سرعت بیشتری انجام می شود و میزان رضایتمندی های عمومی نیز افزایش می یابد.

اجرای ریل گذاری مترو تهران-پردیس در سال ۱۳۹۱ به شهرداری تهران به عنوان پیمانکار محول شد و شرکت عمران شهر جدید پرند به منظور تسریع در بهره برداری از این مترو، مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در قالب تهاتر و زمین مسکونی برای خرید و نصب تجهیزات و ایستگاه مرکزی به شهرداری پرداخت کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.