| کد خبر: 262623 |

◄ افزایش 70 هزار سفر روزانه با افتتاح 4 ایستگاه جدید شبکه مترو تهران

با افتتاح قریب الوقوع 4 ایستگاه دیگر از ایستگاه های باقی مانده خطوط 6 و 7 شبکه مترو تهران افزایش حداقل 70 هزار سفر روزانه از طریق سیستم حمل و نقل انبوه بر ریلی پایتخت نیز پیش بینی می شود .

تین نیوز

با افتتاح قریب الوقوع 4 ایستگاه دیگر از ایستگاه های باقی مانده خطوط 6 و 7 شبکه مترو تهران ، نه تنها حدود 8 کیلومتر به طول مسیر بهره برداری این شبکه اضافه خواهد شد بلکه افزایش حداقل 70 هزار سفر روزانه از طریق سیستم حمل و نقل انبوه بر ریلی پایتخت نیز پیش بینی می شود .

چهار ایستگاه مترو در هفته پیش رو افتتاح می شود

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، طول شبکه خطوط هفتگانه مترو در حال حاضر 274 کیلومتر بوده و 150 ایستگاه در حال سرویس دهی به مراجعان و مسافران مربوطه است . اما مهر ماه امسال 4 ایستگاه شهر زیبا ، شهران و کوهسار (همگی در خط 6) به همراه 5/5 کیلومتر مسیر تونلی در این خط و همچنین ایستگاه میدان کتاب و حدود 2 کیلومتر مسیر تونلی در خط 7 به بهره برداری می رسد تا فرآیند تکمیل ایستگاه های باقی مانده خطوط 6 و 7 یک گام دیگر به خط پایان نزدیکتر شود .

عملیات اجرایی ایستگاه هایی که از آنها یاد شد ، همگی از سال 1394 آغاز شده و با تامین منابع مالی لازم ، بزودی خدمت رسانی به جمعیت قابل توجهی از مناطق غربی پایتخت از طریق این ایستگاه ها آغاز می شود . در واقع مناطق 2 و 5 که در مجموع تاکنون از 20 ایستگاه مترو برخوردار بوده اند ، با افتتاح ایستگاه های جدید تا حدودی وضعیت بهتری خواهند یافت ؛ خصوصا منطقه 5 که جمع ایستگاه های مترو آن از 8 ایستگاه فعلی به 11 ایستگاه می رسد .

گفتنی است برای ساخت این 4 ایستگاه و همچنین بهره برداری از 8 کیلومتر مسیر تونلی ، بیش از 6 هزار میلیارد تومان هزینه شده است .

ایستگاه مترو 2

ایستگاه مترو 3

ایستگاه مترو 4

ایستگاه مترو 6

ایستگاه مترو

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.