| کد خبر: 251334 |

​ضرورت اختصاص بودجه مناسب به متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خدمت رسانی به مردم، تخصیص صددرصدی بودجه و نقدینگی لازم به این شرکت به منظور حل مشکلات مالی موجود جهت خرید قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی، بسیار ضروری است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خدمت رسانی به مردم، تخصیص صددرصدی بودجه و نقدینگی لازم به این شرکت به منظور حل مشکلات مالی موجود جهت خرید قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی، بسیار ضروری است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مسعود درستی در این خصوص افزود: در سال ۱۴۰۱ تاکنون به علت مشکلات مالی دولت نتوانسته تخصیصی به شرکت بهره برداری مترو بابت یارانه بلیت داشته باشد و شهرداری تهران هم با توجه به محدودیت منابع نتوانسته تمام اعتبار مورد نیاز جهت تأمین قطعات یدکی و تعمیرات اساسی را پرداخت کند. 

وی گفت: اورهال قطارها و سایر تجهیزات این ناوگان با توجه به گذشت بیش از ۲۳ سال از بهره برداری از متروی تهران، از مهم ترین کارهای پیش روی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای انجام این کارهای ضروری به بودجه سال آینده امید زیادی داریم تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی انجام شده و تصویب بودجه واقعی مورد نیاز، بتوانیم نسبت به اورهال بخشی از قطارهای مترو اقدام کنیم.

درستی افزود: کمبود واگن یکی از اصلی ترین مشکلات متروی تهران و حومه است که در تلاش هستیم با تعمیرات اساسی قطارها و ورود قطارهای خارج از سرویس به چرخه بهره برداری، بخشی از این کمبود را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده به این کمبودها توجه ویژه ای کردیم که در صورت تصویب بودجه از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شاهد آغاز روند مثبتی در وضعیت ناوگان خواهیم بود.

وی گفت: سال هاست که نبود نقدینگی کافی برای توسعه، بهره برداری و نگهداشت از مترو باعث شده تا چالش هایی برای حمل ونقل ریلی پایتخت ایجاد شود و این در حالی است که خطوط متروی تهران حتی خطوطی که مدت ها است به بهره برداری رسیده است، کامل نیستند. 

درستی افزود: تکمیل خطوط پایتخت به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد؛ اما در حال حاضر تأمین منابع مالی برای نگهداری و بهره برداری از خطوط موجود از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

وی به نیازهای خطوط متروی تهران از جمله راه اندازی پایانه ها، نصب تجهیزات از جمله آسانسور و هواسازها اشاره کرد و گفت: وقتی اعتبارات تخصیص داده شده به متروی تهران را با نیازها مقایسه کنیم امید به بهبود وضعیت مترو پایتخت کم رنگ می شود. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه وضعیت حال حاضر متروی تهران به حمایت دولت و سایر ارگان های وابسته نیاز دارد اذعان داشت: با افزایش نرخ دلار و بالارفتن هزینه های نگهداری و توسعه مترو، دیگر شهرداری به تنهایی نمی تواند از عهده این کار سنگین برآید.  

مسعود درستی با اشاره به اینکه خطوط ۶ و ۷ این ناوگان درحال توسعه و تکمیل است و ایستگاه های جدید در این خطوط نیز به بهره برداری می رسند گفت: برای خدمات رسانی هرچه بهتر در این خطوط باید ناوگان بیشتری تأمین شود.

وی با اشاره به افزایش مسافران مترو در ماه های اخیر اظهار داشت: هم اکنون میزان سفر روزانه با مترو به بیش از دو میلیون سفر رسیده است و تلاش می کنیم با کاهش سرفاصله قطارها در برخی خطوط، از ازدحام در برخی ایستگاه های تقاطعی بکاهیم.

گفتنی است، روزانه بیش از دو میلیون سفر با متروی تهران و حومه که دارای هفت خط و ۱۴۴ ایستگاه فعال است انجام می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.