| کد خبر: 247633 |

جایگاه واقعی برای همراهی بخش خصوصی در بهره برداری مترو باید مشخص شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اهتمام ویژه برای مشخص کردن جایگاه واقعی بخش خصوصی برای همراهی و همکاری با شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اهتمام ویژه برای مشخص کردن جایگاه واقعی بخش خصوصی برای همراهی و همکاری با شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین المل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ صبح امروز شنبه 16 مهرماه اولین جلسه جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این شرکت برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گزارشی از روند فعالیت ها در تمامی بخش های عملیاتی و ستادی این شرکت ارائه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن تاکید بر استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت بخش خصوصی گفت: بحث قطارها و تامین قطعات با اولویت بندی بر اساس ضرورت به جدیت پیگیری می شود. موضوعات مطرح شده در حوزه حمل و نقل ریلی مشکلاتی نیست که قابل حل نباشد .

جلال بهرامی با اشاره به اینکه فضاهای تجاری مترو باید هزینه های بخش بهره برداری مترو را تامین کند تصریح کرد: در تمامی دستگاه ها بخصوص در شهرداری تهران، شرکت ها برای برون رفت از بوروکراسی اداری شکل گرفته اند اما بخاطر غلط بودن سیستم اداری، ماموریت ها به درستی انجام نشده و دچار عقب ماندگی در بخش های مختلف هستیم.

وی گفت: منابع مالی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه باید از فضاهای تجاری تامین شود چراکه توانمندی متخصصان داخلی در حوزه های فنی در این سال ها مشخص شده است و مشکلی در توان کشور برای مهار تحریم ها و برون رفت از مشکلات و تامین قطعات مترو نداریم و نیازها با تامین منابع مالی محقق می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اساسنامه شرکت بهره برداری مترو نباید از هیچ تلاشی فروگذار بود و هر بخشنامه ای که اساسنامه را نفی کند و مانعی در تحقق شرح فعالیت ها باشد؛ از هر سمت و سویی که باشد قابل اجرا نیست و آن را باطل می کند افزود: هر زمانی که فعل خواستن  صرف شود کارها قابل اجرا می شود و موانع برکنار می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم جایگاه بخش خصوصی را در شرکت بهره برداری مترو مشخص کنیم کاری نمی توانیم انجام دهیم.

جلال بهرامی با بیان اینکه 89 درصد اقتصاد در دست بخش دولتی است افزود: دستگاه های نظارتی باید نگاه خود را تغیر دهند قرار نیست با اجرای  این بخشنامه ها قطار حرکت شرکت را از کار بیندازیم. مردم حاکم ما هستند و ما خادم مردم اما ساختاری درست کردیم که خودمان را برتر گذاشته ایم و همین اشتباه باعث خروج سرمایه از کشور شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.